lördag 25 december 2010

juldagsmorgon



Morron på Juldagen.

Ja, Julafton kom och gick, med god mat och klappar.
Vi åt innan Kalle Anka, eftersom Celia skulle till sin pappa strax efter.
Så klapparna öppnades ,medans vi såg på det.

Min dator kackade ju , så passande, ihop också igår,
så jag lägger inte in foton nu, utan tar det när den formaterats.
Sitter just nu i min gamla dator....tur man har 2 :D
Fotona blir blandade med tagna av min gamla kamera och min nya...
JO, jag fick en av min Benke igår...
-Vi skulle ju inte köpa till varann, sa jag , eftersom jag inget köpt.
-Nä, det är ingen julklapp, jag hade tänkt köpa en i alla fall.
Men jag vet inte...den låg under granen, inslagen i julpapper, och jag fick den på Julafton,
så det känns lite lurigt och precis som att det är en julklapp?!?!? :/
Glad belv jag i alla fall och har fotat med den.
Men som sagt...min dator måste formateras innan jag kan lägga in bilderna.
Sen kan jag installera de nya programmen o.s.v.
Av Jenny och Jonas fick jag jättesöta handgjorda glaslyktor.

Ungarna var nog rätt nöjda också med sitt. :)

Lite Baileys och Sheridan till kaffe tog vi och Jenny och Jonas
tog sig några Irish coffee också, men jag var för stinn för att orka.
T.om glöggen blev för mastigt.
Klockan hann bli 00:30 innan jag slutligen, väldigt trött och nöjd,
kunde masa mig uppför trappan och i säng.

Nu ska här intagas mera kaffe.

En Fin Fortsättning på Julen alla och hoppas ni haft det bra! :)

3 kommentarer:

jacessan sa...

ja, vi är super nöjda med våra klappar :) dom var så fina som helst! tack för allt igår. Den goda maten och allt :) puss och kram

Maya sa...

God fortättning!

CW sa...

jag är helt slut på:))) ojojoj vilket tempo det blir på julafton. Idag ska jag vila benen och tanka energi genom att bara göra det jag känner för. Kul ed kameran:) jag fick ju en då jag fyllde år och jag har aldrig ägt en riktig kamera utan bara fotat med mobilen. en det tar en tid för mig att lära sig hur man gör.
Ha en bra dag kära Disa KRAM KRAM