onsdag 22 december 2010

julmatlistan klar..och det jag inte gillar



Nu har jag skrivit matköpslistan och jag hoppas allt är med.
Just nu är jag barnvakt till Celia, barnbarnet, för mamma och Jonas är och handlar sista klapparna.
Sen är det vår tur att åka iväg.

Maten ja..
Brukar tänka på det där med vad alla gillar och inte gillar.
Det finns egentligen inte mycket jag inte äter.
Men det finns några saker jag bara inte kan med, ens om det vore det sista att äta.
Det går bara inte i mun.
------------
*Filmjölk el långfil
*Min mammas köttbullar..hon vet om det. ;)
*Surströmming
*Ravioli
*Janssons Frestelse
*Saffransbullar
*Ansjovis
*Sushi
---
Kan finnas nåt mer till, men jag kommer inte på det nu.
Allt annat äter jag och tycker det är mer eller mindre gott.
Det här är bara dom grejer jag inte klarar av att äta.
Vad gäller min mammas köttbullar. Det är inte så att hon är dålig på att laga mat.
Tvärtom, så lagar hon bättre än  restauranger!!! Allt hon gör är supergott annars.
Men inte just köttbullarna, som jag dock är väldigt ensam om att inte gilla också.
För alla andra diggar dom skarpt. Bara så ni inte tror att mamma gör fel.
Nää..hon får t.om havregrynsgröt att bli gott. :)

2 kommentarer:

Paula sa...

ja, det är nog bara du å mamma själv som inte tycker om mammas köttbullar...
vi andra gör det...allra helst när man får stjäla dem direkt, nystekta utan tillbehör...mums =)

men du glömde två saker...LEVER å TUNGA
bläääh

CW sa...

jag tycker du är rolig:))) med tanke på köttbullarna. Jag gillar din ärlighet för det är så ibland att vissa saker gillar man helt enkelt inte. Din mamma förstår säkert vad du menar.
Det får mig att minans att mian barn älskade stekta strömmingsflundror hos sin dagmamnma och då jag skulle göra likadant höll de på att spy nästan:))) jag kunde helt enkelt inte få dem som hon kunde.

Man sak säga som man tycker.... jag gillar sånt.Kram på dig där uppe i norr... idag har jag en massa saker som jag rört ihop och sen vill jag helst bara skrika...jag säger upp mig!