onsdag 22 december 2010

kvällen före dan före dopparedan


Lånad bild

Gokväll.
Idag har jag kämpat på bra. Inte sovit ännu sen imorse, mer än småslumrat lite lätt till Kriminellt på 4Fakta .
Så från klockan 3:30, har jag varit vaken.
*
Vi var iväg och handlade, jag och Benke och det var MASSOR med folk,
men det flöt på så smidigt ändå allting, så det gick fort i alla fall. :)
Vi fick med oss allt, förutom rödbetssallad och mjölk, för det var slut, men det hinner vi köpa imorgon .
Jag sprang in en sväng på bolaget också och fick med en Sheridan och Baileys hem. Gott till kaffet.
Där var också var för ovanlighetens skull väldigt lite folk!
Hoppas bara att det är av rätt anledning, för alla barns skull. :)

*
Skinkan ligger framme och tinar också nu, efter att ha fått ligga i kylen , sen imorse.
Jag kommer att göra en tidig kväll, och ladda batterierna för att orka med morgon dagen,
som kommer att tillbringas i köket, mesta delen av den.
Det ska stekas kotletter, som ska puttra i sky,
och karelesteken ska förberedas, skinkan likaså.
Italienska salladen ska hackas och lite annat fixande, ska fejas.
Sen blir det uppesittarkväll, med glögg och TV, innan det är dags att fira Julen.
Äta gott och dela ut paketen, för att sen få ligga och slappa i soffan och äta mera,
samtidigt som man har sina käraste runtomkring sig :)
MYYYYYYYYYYYYYS!!!!
*

En skön kväll till Alla!

Inga kommentarer: