torsdag 23 december 2010

lagat mat hela dan...

6 timmar har jag tillbringat i köket med att laga till dessa rätter.
Skinkan, karelesteken och kotletterna.
De sistnämnda står ännu på spisen och puttrar för dom har jag nyssens stekt och lagt i skyn.
Karelesteken , vet jag inte varför den kallas så, eftersom den är i grytbitar.
Men Karjalanpaisti, är vad det heter på finska och det översatt blir just, Karelestek.
NU ska jag ta en välbehövlig vila, för jag har även hunnit städa och skura mellan varven och är helt knäckt.
Sen ska jag göra salladen...



*Allt ska ju naturligtvis "frisseras" till så det ser finare ut till imorgon, men just nu står det så här.*

6 kommentarer:

Paula sa...

men jisses!
äter ni så mycket??
eller ja...jag vet ju en som gör det iallafall XD

Disa sa...

Så mycket?? Det är 3 stycken som äter här..Jonas Robin och Benke,så frågan är väl om det räcker!! :oD Sen smakar jag och Jenny lite på allt...men ba lite. <:o}

Anonym sa...

Härligt gott med all julmat du :-)
Vila nu i kväll så du orkar med julen.
GOD JUL önskar jag er.
Kamar OM gör Tina

Maya sa...

Kikar in och önskar en riktigt God Jul!
Kram Maya

♥ Babbi sa...

Det ser gott ut, här har sill och skinka smakats av och resten blir imorgon. Men allt är i alla fall klart nu och det känns skönt...nu kan man slänga upp bakklövarna på bordet och chilla ner lite! :)
GOD JUL!!

CW sa...

åh... vad gott. Jag säger som tidigare du är bra på att laga mat för jag blri alltid hungrig då jag läser om vad ni ska äta:)))

Ville bara önska dig en God Jul KRAM på dig !