lördag 11 december 2010

Lördag före 3:e Advent

gammal grafik gjord av mig

Lördag eftermiddag närmar sig sakta.

Vi har varit på Ica Maxi och gjort div, inköp av mat och potatis. ;)
Lite mera klappar blev det också.
Går som inte bara gå förbi utan att en och annan grej följer med.
*
Robin och hans Johanna kommer på middag idag och det är första gången vi får träffa henne.
Ska bli roligt det :)
Jenny och Jonas är bortbjudna annanstans så dom kommer inte.
*
Städat av badrum och dammsugat huset, så nu är det bara gratäng som ska i ugn och hacka sallad.
Kotletterna står och puttrar sen en ½ timme tillbaka ungefär.
Mört och gott ska de va! :)
*
Senare ikväll är det hockey och jag tror vi rent får egen kuppe.
Dom andra som brukat komma har nämligen skaffat egna boxar
och Jenny och Jonas är ju borta då.
Men dt gör inget...vi skriker så bra vi 2 och är väl värst av alla. :))
Så vi kan hejja på här alldel själva.
Glögg blir det nog också...men jag måste köpa mera sen till Måndag morgon.
För till Lucia måste jag ha, även om jag ser det ensam,,men ingen Jul utan Lucia.
Och bulla till....bara det är utan saffran, för det tyckar jag INTE om.
Tycker det smakar nån plastaktigt...typ frigolit eller nåt.. Blääää. :P
Vanlig kanelgömmor eller annat duger bäst åt mig.
*
Nu ska jag slappa en liten pickelistund i soffan innan jag ska ta itu med restan av middagsmaten.
Benke ska fixa salladen, så det blir bara gratängen jag har kvar. :)
*

En skön Lördag till Alla!

1 kommentar:

Paula sa...

jag måste alltid ha lussebulla å pepparkaka till Lucia...å så på kvällen glögg...mums...
undrar hur Blossa apelsin smakar...måste nog köpa den med å prova =)

Ha en trevlig middag å ät åt mej mä