måndag 27 december 2010

Måndag afton

vintagebild
Så har vi kväll efter denna dagen.
Som jag tillbringat med att packa ner alla tomtar och ljusmanchetter.
Granen är avklädd och bortburen också.
Nu är det bara grangirlangrar kvar och adventstakarna, samt den stora bruna tomten i trappan.
Skönt att få bort det!
Nu riktar vi in oss på att fira in Nyår istället, på Fredag...
Det tjystartar jag inte med, som julpyntandet! :D
Det har jag ju hunnit ha framme i 6 veckor, därför åker det alltid ner fort igen.
Samt att jag inte följer dessa bibliska eller andra gamla traditioner, som andra gör.
*
Till middag blev det pommes och korv i ugn.
Är så less allt vad julmat heter.
Så det var gott med annat, enkelt.
*
Nu ska jag gå och ta mig en varm dusch, efter dagens jobb..
Iofs bar ju Robin kartongerna sen, men det är jobbigt att plocka ner allt.
Sen ska jag slappa i soffan och se TV!
*

En skön kväll till Alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Disa då har du plockat bort julen före trettondagshelgen. Jag tycker jag har brått bort med julsakerna men till dess får dom stå här. Julmaten har vi lämnat för vanlig mat nu här också. Vila dej nu vännen å ha en go kväll.
Kram

Paula sa...

jag me less julmat...eller jag har ju aldrig ens varit sugen på det överhuvudtaget...men prinskorv med makamone e ju gott å risgrynsgröt =P
däremot får julen vara kvar till tjugondedag Knut som vanligt =)

Mammabear sa...

Julmat Blääää NU!!! Nu är de tillvbax till Viktväktarmaten och vikt nergång för hela familjen!!!!! Kram på dig söster i norröster!! hoppas ni inte är insnöad som vi här nere i Blekinge!!!!