fredag 3 december 2010

mot helgen...



Och så har vi Fredag och det är helgen för 2: advent.
*
Tänkte berätta lite mer om igår.

Jag vill ju ha svart färg för att måla om spegeln i datarummet.
När vi var på stan, så glömde jag helt bort att ens titta efter sånt.
Men det är ingen fara på taket , tänkte jag.
Vi har ju Allbutiken i Hamn!
Så jag gick in där och frågade efter svart färg.....
Det fanns inte?!!??!?!
HUR kan man ha en färg/tapet butik och inte sälja svart färg?
Jag letade även betslack i svart, men inte ens det fanns.
Häpp,,då får jag väl ta vanlig lackfärg då.....NÄÄÄÄÄ!!!!
Inte en endaste färg i svart!!!
Inte ens dom där små allmoge färgerna fanns!
Skitbutik !!! >:o/
Jag måste alltså till stan igen för att få tag på det...
Ingen fara på taket. Det är ju trots allt någa klappar kvar att köpa,
för Robin mötte ju oss på stan igår, så honom kunde vi inte handla till.
Och sen är det Celia också, både födelsedags present och julklapp.
Hon blir ju 8 år, den 10:e Dec, lillstumpan :o)
*
Robin, det lilla skrotet, fick jag inte upp ur sängen imorse, så han ligger hemma än.
Men jag vet inte om han mår så bra, för han gick till sin flickvän på kvällen,
men kom hem rätt fort, för hon fick magsjuka! =o|
Han mådde inte heller bra när han kom, men visste inte om det var psykiskt för att hon hade kräkts?!
Men säkert som ögat är att han blivit smittad också, eftersom dom varit tillsammans igår.
Så det är bara att vänta in det och hoppas att det inte drabbar mig utan bara honom, sade jag ödmjukt. :oD
*
Kanske att vi åker upp till Solbacken idag, jag och gubben, när han kommit hem!
Där finns ju massa "braatthittafinaochroligasakeriaffärer"!
Mat till exempel...behövs det med.
*
Ha en fin dag Alla!

2 kommentarer:

CW sa...

Ja magsjuka är ju som sagt var ingen höjdare precis… hoppas verkligen att du klarar dig.
Vad konstigt att det inte fanns svart färg..???? men de kanske tar hem nu då du frågat efter det.
Manen är i STHLM i helgen med sina hockeypojkar A-juniorerna den här gången så jag har GF (gubb.fritt). Ska föröka att rensa lite papper som jag alltid lägger på hög… jag kommer aldrig att lära mig att ta reda på det på det på en gång. Bara att acceptera att man inte kan vara på topp i allt:))
Kram till dig

Night Lady sa...

Hej Disa..
Ja hoppas verkligen ni slipper magsjuka finns inget värre tycker jag..Och hoppas du hittar din svarta färg..Önskar er en fin 2.a advent nu kram Night Lady