söndag 19 december 2010

Söndag, den sista i Advent

vintageänglar

Gomorron i denna arla advent, som är den fjärde idag.
*
Vaknade av en krut torr mun där tungan satt fast limmad i gommen
och näsan var stoppad som av gjuten i betong.
Jag är förkyld!
*
Igår hände inte mycket, som vanligt.
Vi åt lax och potatis och Johanna och Robin var hemma med.
Gott var det.
*
Jag tillbringade nästan hela dagen med tvätten och allt är klart. Skönt!
Senare på kvällen åkte vi förbi svägerskan och lämnade tillbaka ett fat,
som hon kom med för ca: 1 månad sen , då hon hade bakat och kom med godsaker till oss.
Satt där och pratade en stund, innan vi åkte hem igen och tittade på tv, tills det blev sovdags.
*
Idag har jag inga direkta planer, utan det blir väl en lugn vanlig dag.
Kanske att jag promenerar iväg till Jenny & Jonas och kollar in Celias nymålade rum
och den fina granen som Jenny klädde igår.

Ha en skön Fjärde Advent alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysiga bloggar du skriver. Nu ska jag läsa på lite här. Ha nu en riktigt go söndag. Vi här ska i eftermiddag ta en tur ut till mor. G skottar nu snön som kom i går å i natt. Det är väl en decimeter.
Kramar OM gör Tina