söndag 19 december 2010

Söndag mot afton.


lånad grafik
Så kommer eftermiddagen, denna 4:e Advent.
*
Jag har varit ute och skottat lite snö, men det kom lika fort tillbaka så det känns som en menlös syssla.
Varit nere i tvättstugan och dammsugat, samt uppe.
Och nu är både rygg och fotled, helt ur led.
Ont som fanken gör det.
*
Åkt en sväng till Jenny och Jonas också och sett deras JÄTTEFINA julgran.
Är nog den finaste jag sett på mycket länge. :)
Och Celias rum är också såååå fint som helst.
Dom har verkligen jobbat på bra hos sig och byggt ett fint gemensamt bo,
av alla "sammaslagna" möbler och saker dom hade!
Skulle lätt kunna flytta in där idag.
*
Nu tänker jag göra gubben sällskap i soffan och se lite av stafetten,
innan det är dags för hockeyn, Sverige/ Tjeckien.
Sticka klart den lila koftan, som för övrigt blir till Celia.
Bara lite kvar på andra ärmen, sen sy ihop och fästa knappar.
*
En skön kväll till er alla och ett fint avslut på denna veckan!
Tänk, nästa Söndag, har Jul redan varit och vi riktar in oss mot nyår.
Men innan dess, ska vi alla ha det gott och mysa innan Jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det snöar mycket hos er än förstår jag. Här har det slutat. Inte kommit något i dag. Bara i går kväll å i natt. Så lite skottande har det varit ( men inte av mej ) För övrigt har vi haft en slapp dag här. Besök hos mor bland annat. Ser att du också haft en rätt så go dag. Fast du har ju städat förstås:-(
Hoppas du sitter kvar hos gubben i soffan nu å har det gott :-)
Kramar OM gör Tina

Anonym sa...

GLÖMDE !!! Ville bara säja att jag tycker din julsida här är så himla fin. Kram igen :-))