onsdag 5 januari 2011

att göra eller inte göra.


Hej och Hallå!

Här sitter jag nu i min dator.
Den som hårddiscen for på.
Och vet ni??? Han har lyckats sparat ALLA min bildmappar!!! :o)
Inga bilder är borta, mer än kanske någon enstaka och dom är inte i samma ordning som förr.
Men kvar är dom, inte bara fotona!!!
Tack Anders på Qualisort i Skelleftehamn!

Jag har ju kvar en hel del att installera igen nu.
Fick in virusprogrammet och MSN igår, men det är fortfarande massor kvar.

Och vet ni vad mer???
Jag och gubben for ju och handlade efter vi hämtat datorn.
Åsså ramlade vi in på ON/OFF och där råkade det följa med en dataskärm till mig också. :o)
Så gubben tog min gamla och båda har med svart ram nu.
Mycket snyggare, än när en är i silver och en svart.
Det var gubben som köpte den åt mig.

Idag är det Onsdag , och jag ska se vad jag åstadkomma.
Har ju många planer, men mycket liten verkstad.
Eller också strejkar jag lite medvetslöst.
Men "attgörasaker" finns , hur mycket som helst.
Men först...
Mera Kaffe!

Bye!

3 kommentarer:

♥ Babbi sa...

LOVELY,,,förstår att du är glad och tacksam. Det är så jobbigt att förlora sånt som man med möda sparat och lagrat! Åh vad snäll gubben var....! Passa på och be om lite fler prylar om han är på den givmilda nivån så här efter helgerna :D. Det du skrev i kommentaren hos mig lät faktiskt vettigare än det jag skrev i bloggen...eller så är vi lika ovettiga...jag förstod kristallklart när jag läste ditt inlägg i alla fall. Ha en skön dag och lycka till

Anonym sa...

Ja då var ordningen återställd då. Bra det du :-)
Ja som Babbi haka på nu när han har spänderbyxorna på. Det kan ju slänga sej till att bli nått mer du behöver :-))
Du sitt du vid din dator i dag å strunta i alla måsten. Det MÅSTE man ibland :-)
Nu ska jag ha en slapp kväll framför TVn.
Ha det gott du också.
Kram Tina

Flame sa...

Hej där! vad skönt att det gick o rädda allting. det hade inte varit så kul om allt försvunnit... ligger ju en hel del arbete bakom alla bilder. hoppas det funkar nu i fortsättningen, önskar dig en god fortsättning på det nya året:) kramis från Flame