fredag 21 januari 2011

Dagens ungdom

Vad ska man säga om dom???

Jag blir så irriterad när unga vill bli behandlade som vuxna och beter sig som snorungar,
som aldrig tar sig ur sandlådan!!
Och man undrar, är det föräldrarnas fel eller blev dom bara födda dumma i huvet?!?!
ursäkta uttrycket men jag hittar inte bättre ord!

När man börjar gymnasiet, ska man väl vara gammal nog att ha slutat kasta pennor och sudd ,
för att provocera?
Man ska väl fatta när andra talar om att det inte är acceptabelt att bete sig så i en yrkesutbildande skola?
Man är där för att lära sig utföra ett arbete....inte leka!!!

Hur funkar en sån unge hemma? Vad gör föräldrarna åt ett sådant beteende???
Vad förväntar sig den ungen att den andra ska känna när han beter sig så?

Min son har jag försökt att uppfostra att ta ansvar, strunta i idioter o.s.v.
Och han gör det. Men ibland så räcker det inte till, när man har dessa idioter runt sig vareviga dag.
Det är som med löss, man vill göra nåt åt det irriterande.
Och istället för att idioten blir utskickad ur klassrummet, slutar det med att min son,
som vill lära sig på lektionerna, får åka hem, för han orkar inte sitta med idioten/snorungen,
som istället för att arbeta på lektionen kastar pennor och sudd och tror att han är tuff ?!!??!
Typ så som småbarn på dagis gör.
Inte konstigt att Sveriges nyutexaminerade inte längre håller så hög klass som förr.
För det är idioterna som inte ens försöker lära sig,
som ska man skydda och ta hand om, eftersom dom " har det svårt".
Dom andra som försöker struntar vi i , för dom försöker ju i alla fall.
Låter ju helt rimligt?!?!?!

Nåja...min son är på väg hem i alla fall och tänker sluta skolan...och jag kan inte säga så mycket för jag skulle inte heller vilja gå skola, bland småbarn!
Vi får helt enkelt hitta på annan sysselsättning åt honom och hoppas att det kan finnas ett ev, jobb.
*som att tro på tomten men....* :oD

2 kommentarer:

Eva sa...

Fy så himla tråkigt att det ska behöva vara på det sättet! Synd om pågen!

Kram Eva

Disa sa...

Det är ju mest synd om den som är korkad..att vara så barnsilig vid den åldern. Min son lider inte av det , annat än att han tycker det är jobbigt att studera bland snorungar. ;o)
Och just för att han blir så frustrerad,väljer han att fara hem .