söndag 2 januari 2011

det gamla for och det nya kom, medans jag sov.

Gomorron.
Vi har redan hunnit in på 2:a Januari av det nya året, men jag skrev inget igår.
Migränen från Nyårsafton, hängde på hela dagen igår och jag gjorde just ingenting.
Sov mest hela den dagen också, som den föregående.
Så bra började det nya året för mig ....som sagt..precis som vanligt! :oD

Robin var i alla fall ute och kollade när grannarna sköt raketer och surrade lite med Brolle
och dom andra och önskade varann Gott Nytt År! Då sov jag redan!
Och igår fortsatte grannarnas fest och Brolle fick visst för sig att dom borde ha en gitarr där,
så dom ringde till oss och frågade om dom fick låna en?
Och Robin var så klart snäll och lånade ut en av sina! :o)

Halsen gör fortfarande ont och jag snorar och hostar.
Men migränen har *peppar peppar* gett med sig äntligen!
Allting blir så tungt när den pågår för länge och man tappar både lust och ork för allt.
Och inte hjälpte ens tabletterna mot den heller, så dom slutade jag ta, efter att ha ätit 3 på Nyårsafton.

Idag ska jag försöka ta och städa det jag missat nu under helgen,
för det hinner dras fram en massa, även om man tycker att ingen gör nåt särskilt.

Och idag kommer Robins Johanna hem från Göteborg, efter att ha firat Jul och Nyår,
som iofs blir "Willes" dag, eftersom han fyller år på nyårsafton. 2 år gammal :o) (det är Johannas son)

Nu ska jag gå och ta en tretår av kaffet.
Sen ska väl dagen få börja..på nåt sätt.

3 kommentarer:

Maya sa...

Då hoppas jag på god bättring nu och att du slipper mer migrän detta året... för det där är väl tillräkligt för ett år enkligt mig!
Hoppas du får ett härligt 2011 :)
Kram Maya

Anonym sa...

Å din stackare. Det var då inget kul sätt att varken sluta det gamla eller börja det nya året på- Har du provar Imigransprutor? Såna hade jag när det var som värst. Nu klarar jag mej med Maxalt. Har blivit mycket bättre från min migrän. Har den inte så ofta och hårt längre.
Hoppas du får en bättre dag i dag nu då. Å DU !!!! Ta det lugnt tro kroppen vill bara vara i dag :-))
Kram Tina

♥ Babbi sa...

Åh en till Miggare...jag har imigran för mitt...funkar för det mesta. Ett tips som jag brukar ge andra miggedrabbade är att dricka en energidryck a la red bull eller en annan billigare sort med samma innheåll, en liten burk räcker. Jag tar en Power King och DET FUNKAR 8 av 10 ggr. Man behöver fylla på Taurin i kroppen (en aminosyra man har naturligt i sig) eftersom det värdet sjunker vid en migränattack och energidrycker med Taurin på minst 0,4 jämnställer balansen av det. På så sätt har jag sluppit ta piller många gånger...Ha en bra dag. Kram