lördag 29 januari 2011

det som göms ....syns inte..eller nåt!



Här sitter jag i kvällningen och mår rätt gott, bortsett magontet av "otrevliga veckan" som infunnit sig smygande under dagen, medans jag städat lite och tvättat bort det jag inte orkade klart igår.

Middagen är ju äten och den var god och efter det var det hockey som vi efter
förlängning och straffar till slut vann!
Kändes fint.
Och som sagt, det är städat också efter många om och men och väntan på ork.
Men eftersom den aldrig infinner sig, tog jag tag i det i alla fall, eftersom det var ett MÅSTE!
Därför känns det lite extra gott , just nu...att det är gjort. :o)

Benke har varit och "övat in sig" lite med den nya teleportern han ska köra.
Eftersom den är så mycket större än den gamla och har mer finesser,
så är det ju bra att ha lite koll på, vad alla knappar är till.
Så han inte t.ex kör iväg bommen i luften när han ska ställa ner stödbenen.
Eller fäller ner skopan, när han ska backa...mycket man ska hålla reda på.

Mitt i allt detta "macho" med stora maskiner, kan jag ändå inte låta bli att
fundera över ...HUR "macho" är det egentligen på en skala,
när man markerar "fast"=snabb och "slow"=sakta,
med en hare och en sköldpadda?!?!?! :o/  Beats me!?!?!
Eller , man får nog öerväga även tanken att en dyslektiker konstruerat knapparna då?!?!
Vad vet jag,... men "macho" ???? Njäää...jag har dom symbolerna på min gräsklippare också.

Nåväl, nog om det nu.
Disken är igång satt, det som är i maskin och den övriga har jag tatt för hand.
Och nu börjar det vara dags för en avtvagning av mig också,
innan jag kryper i pyjamasen och slappar i soffan resten av kvällen.
Trött och slut efter denna dagen, som varit varm med ca: +2 grader igen.
Och rutorna på växthuset är 6 stycken trasiga, för den som ville veta mer om det! :o|
Solen har lyst på oss, vilket för övrigt också var anledningen till att jag kände mig tvingad att städa.
Dammet yr ju runt som glitterstoft utan att vara fint ens.

Nähäpp...mot duschen var det!!!
Ha en fortsatt fin kväll alla!

1 kommentar:

♥ Babbi sa...

Tråkiga veckan....hoppas magontet går över snart! Ha en skön söndag. Kram