söndag 23 januari 2011

hade vi fest eller????

Hejsan hoppsan igen.

IDag har vi varit till Jenny och Jonas och hämtat en hylla som vi fick från deras badrum,
eftersom dom hade köpt nytt skåp dit.
Jag ställde den mellan dusckabin och vägg, där den passade som en smäck!
Så nu slipper vi ha hyllan över toastolen!!!

Städat har jag gjort också, för här såg ut som vi haft värsta rövarpartyt igår.
Ändå åt vi stillsamt bara tårta och drack kaffe och en del drack Coca Cola.
Sen var det hockey senare, som man inte heller tycker borde kunna orsaka så stor förödelse i köket.
Men..så var det...riktigt ordentligt stökigt med disk , tårtkartogner, kastrull, stekpanna m.m.
Nåja..jag tog i alla fall min hustruliga plikt och diskade , plockade och torkade.
Sen fram med "Ellen", som hungrigt sög i sig allt skräp från golven.
Efter det kom skurmoppen fram och fick plaska runt i kladdet.
Och nu är det fint igen! :o)

Hungrigt längtar vi efter Jenny och Jonas.
Dom ska nämligen komma hit idag och laga grekisk pytt och sallad!!!
Jag gillar Jonas och Jenny... :o)
Skönt att få ta det lugnt och inte bry sig om matlagningen.
Och dessutom få så HIMLA GOD MAT! :o)
Den har direkt efter första smakprov halkat upp som nr#:1 på min "godaste maträtt" lista!!!
Inte ens Kinamat slår det längre!

*Joooooonas....Jeeeennyyyyy....var är niiiii?????*
^går och tittar i fönstret^

2 kommentarer:

Maya sa...

Vad består en grekisk pytt av? Låter spännande i alla fall!

Disa sa...

Det är marinerad kyckling, paprika, lök, potatsiklyftor, nån feta ost och annat gott..
Väntar på att få recept..det är såååå gott!!! :oP