fredag 28 januari 2011

ja se det ...töar?!?!


Så har vi Fredag och helgen stundar.
Robin har ledigt från skolan idag , så han är hemma, fast hos Johanna.
Dom åt här med oss igår , för hennes spis har pajat.
Pommes och grill korv, mycket fin middag! ;o)

På kvällen var det hockey, som Saik förlorade, så det var inget kul alls.
Jenny , Jonas och Matte såg med oss, fast alla dom åkte hem innan det var slut.
Vi slutade också se, när det blev 2-0..

Idag är det tänkt att jag ska försöka orka tvätta igen.
Det har hunnit fylla på, så nu hjälper det inte att man har ont , utan det är bara att
bita i det sura äpplet.eller är det sura tvätten?!!??! och sätta igång.
Det får väl ta sin tid, för det hinner nog bli klart innan sommarn i alla fall.

Appropå sommarn...det är ju plusgrader här och det töar.
Snön som legat på växthuset har rasat ner och där under visar sig nu 3, om inte fler, trasiga glasrutor!
Så det blir nog inget, så fröer i år ....
Spelar ju ingen roll att släkten här består av nästan bara glasmästare, för alla har lagt ner
den verksamheten, och jag vet ju hur det blir när man ska "fixa det där sen"....:oD
Det kan ta flera år.
Nää..jag får nog göra nåt annat av det...en till blomrabatt, efter man tatt bort själva stommen till huset
och allt glas, för botten är det ju inget fel på ;o)
Eller en kryddtäppa, för dom gillar ju att stå ute.
Nåja..det ser jag väl vad det blir.
Men så fröer tänker jag inte göra, för säkerhets skull, för då står jag väl där sen med en massa
växter som skulle ha burits ut, inne i köket tills man får plantera ute nån gång i mitten av Juni!!

Nu ska jag koka mera kaffe.

3 kommentarer:

Anki Nilsson sa...

Tack för du påminde mig..satte ju på tvättmaskin i natt, får väl ta hand om de!!
Vad då...har ni plusgrader?? här är snorkallt. De har verkligen vänt Sverige upp och ner alltså. Hade -13 när jag vaknade o nu är de -7...grrrrrrrrrr. Men solen är uppe o de e ju gott.
Trevlig helg Kramiz Anki

LolliitaaH sa...

Din son och min vän (sen några år tillbaka) är söta tillsammans! :) - Riktigt fint att se henne lycklig och glad igen!

Disa sa...

Ja , jag tycker också dom är söta ihop :o)
Och roligt att höra att hon mår bra av det!