lördag 8 januari 2011

Lördag mitt på dan.

Hejsan hoppsan.

Klockan är snart mittada och här sitter jag och får inte så mycket gjort.
Tänkte gå ner i källaren och röja lite, men kommer fortfarande inte till skott.
Hur många månader har jag skrivit det nu???
Och ingenting har hänt sen sist jag skrev det.
*
Linda och Richard var förbi här igår i alla fall och drack kaffe,
och hade ju ungarna med sig :o)
Dom skulle till Jenny och Jonas och sova över där, men mötesplatsen var här,
eftersom Linda aldrig varit till Jenny innan, sen hon flyttade.
Roligt var det att träffa dom :o)
*
Senare på kvällen, efter att dom farit färgade jag håret, med det svarta.
Blev rätt okej och sen var det varma duschen.
Jag frös som en hund och ökade värmen mer och mer.
Inte så konstigt upptäckte jag senare, när frossan fortsatte och jag tog tempen.
Den visade på 38, 4!
Så jag tog Alvedon och då släppte det.
*
Benke har ringt från kompisen han for till igår på dagen,  för att fira 50-års fest.
Han lär inte komma än på ett bra tag.
*
Solen kikar fram lite försiktigt, som omväxling till flera veckor av mulet.
Och det är inte utan att man längtar till våren.
Att kunna gå ut och sätta sig med morronkaffet i bara morgonrocken.
Men än är det ett tag kvar tills dess.
*
Nu ska jag gå och se igen , om jag möjligen kan komma mig för nåt, eller om det blir mer Alvedon.
För jag börjar känna rysningarna igen lite grann.
Kankse rent blir att krypa ner i soffan istället.
*
BYE!

4 kommentarer:

Paula sa...

krya på dej
å gå till doktorn om du inte blir frisk snart

Eva sa...

Isch, det är inget roligt om du nu ska bli sjuk. har du feber så vila, inga rensningar då!

Krya på dig!

Kram Eva

♥ Babbi sa...

Fy för feberfrossa. Krya på dig...lägg dig under en filt och slötitta på lite tv tills du ska lägga dig för natta! Kram

Anonym sa...

Fy då är det din tur nu då. Många som har sånt nu hör jag. Vila dej nu så hoppas vi på att det försvinner igen.
Kram