söndag 30 januari 2011

Många saker blir det....


Här sitter jag denna Söndag morgon...som om det vore ovanligt?!?!?!
Det gör jag ju alla dagar i veckan.
Ibland är jag bara så himla duktig på att dela med mig av totalt onödig information!

Jaja...jag sitter då här även denna dagen och undrar hur
jag ska få orken att göra allt jag vill och behöver göra!??!

Ni vet den här källaren jag pratat om i över 1 års tid nu...
Den har jag inte kommit ett steg närmare ännu.
Och våren knatar på fort som fanken, när man börjar tänka på allt som skulle ha gjorts före!
För sen ska det ju putsas fönster och sås fröer, städas ute o.s.v.
Och jag har inte kommit nånstans inomhus sen sist?!?
Hur ska detta sluta??
Jag får vända på ordspråket :Är huvet dumt får kroppen lida
och säga : Är kroppen dum får huvet lida...
För det gör den av alla bryderier om, hur man ska hinna med!!!

Det är många som skriver om att sy nya gardiner och vårfräscha upp hemma
och jag får vara glad om jag orkar dammsuga! :o))
Och jag blir så avundsjuk, för jag vill OCKSÅ göra fint!

Det skulle inte vara så dumt att falla i koma och drömma om hur fint man har och allt man kan köpa
och så, för i drömmarnas värld har man alltid råd, är frisk och allt man bara kan önska sig.
Då har jag t.om körkort och kan åka var jag vill, när jag vill i vad jag vill...
Såvida det inte kommer en ruta i ett kollegieblocks blad och växer, tills den spricker till hemsk kyrkomusik
och förstör allt roligt...för det är min värsta mardröm av någon anledning!?!?! :o))
Begrundar man den drömmen , så tänker man att. :Hon kan inte ha stora bekymmer.
Men jag tror att det är tvärtom..mina verkliga bekymmer är "värre än någon mardröm",
så därför tonas den ner lite , till nåt mindre hemskt  ;o))
Eller så är det att den drömmen markerar att det är nåt jag inte alls kan hantera, för hur hanterar man en ruta som växer till den spricker i ett kollegieblock!??! :o/

Nåväl...jag tänker i alla fall gå och se om det finns NÅNTING jag orkar ta itu med,
som skulle ha gjorts i fjolhöstas, för då är jag i alla fall ett steg närmare att hinna i ikapp
alla bappiljarder projekt som skulle varit klara för länge sen!

Ha en skön Söndag alla!

3 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Åh så synd att du nämnde källaren....jag har varit "på väg" ner i min i ca 4 år nu för att rensa ur och slänga....tyvärr så är det enda som händer är att jag fyller på förrådet istället. Det ger mig ångest så jag väljer att inte tänka på det. Men jag borde...säger som jag sagt de sista 4 åren...när jag har semester...DÅ ska jag rensa ur. Fast jag har ju aldrig sagt vilket år visserligen...Ha det bäst. Vårfint...ah men det hinns...ta det en annan dag. Kram

cw sa...

vet du jag har många projekt som jag tänker på men de flesta blir aldrig av:)
Jag tycker du har jättefint där hemma men jag vet också att man vill förändra litegrann ibland för det får en att må lite bättre. Då man inte arbetar som du och jag tillbringar man så mkt tid i hemmet så man blir lite less på väggarna:))) jag tror du fattar vad jag menar.

Med en sjö av pengar och en massa villig arbetskraft kan förändra mkt men innerst inne tror jag inte man blir så mkt lyckligare i längden.
En lycka i sig är väl att planera och fantisera… Kram på dig

Anonym sa...

Visst har man stora planer ibland men att få dom gjorda det är en annan sak. Jag tycker också du har så fint hemma hos dej vad jag ser på dina bilder.Man får försöka anpassa sej efter vad kroppen orkar också du. Inte lätt alltid det du.
Fortsätt du att planera och det som blir gjort det blir gjort å resten får väl vänta. Inget springer ifrån oss. Ta han om dej själv lite också vännen.
Glöm inte det.
Kramar OM gör Tina