fredag 7 januari 2011

otur när jag tänker.



...i vinterlandet.
*
Igår hade vi kallt här så det förslog.
Pelletsbrännaren hade lagt ner och backup elen "orkade inte upp" i rätt temp.
Så jag eldade värmeljus här , så hela huset stod i ljusan låga.
Dom värmer rätt bra dom där små.

Jag var så fin också med mina grå/svart randiga leggings, svart t-shirt, beige kofta,
vita benvärmare och rosa/ljusblå/vit/grå mönstrade tofflor till! :oD
Här snackas det inget, "vill man va fin får man lida pin".
Nää, det är nog alla andra som får lida pin som får stå ut med mitt utseende!
Ja e inte knössli på det viset, så det bjuder jag på.

I kväll ska Benke bort och fira en nyfylld 50-åring, så jag får egen kuppe.
Jag ska färga håret svart, och göra lite annat sånt därnt som man aldrig kommer sig för att göra.
Sen mysa i soffan och se tv och äta godis. Kanske sticka lite också.
Appropå sticka....jag har ju strumpestickor nu och provade sticka med dom.
Men jag insåg att mina fingrar är i för sjaskigt skick för att orka hålla på med dom.
Det är ju faktiskt nog jobbigt med vanliga stickor, så jag fattar inte hur jag fick för mig att det skulle gå!??!
Men det är väl ungefär som med rollerblades...som jag tyckte såg ut att vara så himla enkelt och det skulle jag fixa lätt... tills jag satte på mig ett par och kom på att man ska ju hålla balansen i dom också.
Jag som knappt står rätt upp på backen i bara fötterna.
I bland har jag lite otur när jag tänker...eller så är det just för att jag INTE tänker,
som såna där saker händer, som inte ska hända en människa, som är på det klarar
med sina fel och brister och inser sina begränsningar!

Jag har många exempel då jag har gjort såna saker.
Ta bara när jag ropade efter vår dåvarande katt Mozart.
Jag stack ut huvet genom dörren och lockade och ropade, men insåg att han tänker inte komma,
så jag började dra igen dörren för att gå in....men glömde ta med huvet,
som blev kvar mellan dörren och dörrposten?!!?! =o/  Deeeet...gjorde ont.
En annan gång stod jag och drack vatten ur ett glas vid diskhon,
och det rann efter hakan, så jag böjde fram huvudet för att stoppa läckaget...
Men glömde ta ner glaset från mun, så jag slog glasbotten í skåpluckans handtag,
så jag slog in glaset i tänderna!!! :oS  Deeet, gjorde också ...ont.
Behöver jag fortsätta`???
Där har ni i alla fall 2 exempel på hur oturligt det kan bli.
Men säg nu ingenting till nån om det..Det stannar mellan oss!   ?/:o,
*
Nu blir det mer Kaffe.
Bye!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahhahahhhhaa

Lille jag