söndag 9 januari 2011

vinter, sommar?!?!

Söndag morgon och kaffet drucket några gånger om.
*
Igår var det hockey, som igen gick åt pipsvängen , så nu ids man inte ens titta längre.
Dom spelade inte ens bra!
Matte och Malin var här och såg det med oss.
*
När dom for var det slötitta lite granna, innan vi gjorde kväll.
*
Före det var ju Linda,Richard, Jenny och Jonas förbi en sväng igen,
så Benke skulle hinna få träffa Linda och Richard.
Han kom ju hem runt 13-snåret nånstans. Så vi bjöd på kaffe... och julmust till ungarna.
*
Febern kom igen på kvällskvisten också.
Och Robin har halsfluss. Nu är ju bara frågan om man ska sätta in penicillin på honom,
eller låta det läka ut själv?
Jag har väl nåt liknande då, eftersom jag också känner av halsen,
men det aldrig blommar ut längre i direkt fluss.
Jag har ju inget att få det i , menar jag, för mina halsmandlar är obefintliga.
Dom ser ut som russin istället.
Nu för tiden är det inte lätt att veta , när det är läge att kureras eller inte.
För helst ser ju läkarna att man INTE gör det..fast ibland är det väldgt viktigt att man gör det!??!
Och hur fanken ska man veta det, annat än om man ligger nästintill döende?
Får väl boka en tid åt honom i alla fall, så får dom kolla.
Sen får man hoppas att den läkaren vet vad han/hon gör.
För inte en det kan man längre lita på. :oD
*
Snän vräker ner igen och har så gjort sen igår afton.
Hur trött man än kan bli på det, så är det i alla fall vackert
i sin sterila renhet och brist på färg, då det lägger sig som ett täcke över grenar och tak.
Jag gillar vintern ,,men inte snön när det blir för mycket.
Man måste ju skotta...annars hade det inte stört mig alls.
Jag gillar att man måste bylta på sig lite varmt innan man sticker ut näsan genom dörren.
För det bästa med vintern är att:
man vet att snart kommer våren och man får njuta av all sol, blommor och färger!
Och faktum är att, jag har hellre en jobbig vinter än en taskig sommar.
*
Nu ska jag ha mera kaffe !

5 kommentarer:

Paula sa...

försök låta det läka ut själv...det skrivs ut så mycket penicillin å sen blir bakterierna resistenta...inte bra! 2 veckor, sen är han frisk som en nötkärna
dessutom så kommer det ju bara tillbaka när det inte får blomma ut, jag har inte fått penicillin mot halsfluss, men så har jag inte heller fått tillbaka det å jag var 14 år när jag hade det

jacessan sa...

nu är vi så glada när det snöar. Jag ropade jätte glatt till Jonas i morse "Åhh gubben det har snöat" och från sovrummet hördes ett yrvaket "YES!" :)

jacessan sa...

och jag håller med Ballo...skit i penicillinet annars kommer det bara tillbaka igen hela tiden...

♥ Babbi sa...

Halsfluss ska inte vara kul har jag hört, själv har jag klarat mig från sånt..jag kör med lunginflammationer istället...ska det va så ska det va hahaha...krya på er allihop. Ja nu är vi på väg mot våren, det är ett tag kvar men ändå:) ha en fortsatt skön söndag bland näsdukar och nässpray mm. Kram

Eva sa...

Har inga mandlar kvar - dom opererades bort när jag haft halsfluss 7 gånger i sträck under min tonårstid. Men halsfluss får jag ändå konstigt nog - kanske det finns en liten "rest" kvar av mandlarna. Överkänslig är jag och det fungerar inte att läka ut själv - jag klarar det inte alltså.

Men försök stå ut - dock inte lönt att gå till läkaren förrän det gått tre dagar. proverna visar inte på halsfluss om ni kommer för tidigt.

Krya på er!!
Kram eva