onsdag 20 april 2011

duttiga jag



Jösses vad jag har städat !

Fick mig äntligen upp och torka golv på övervåningen, som jag inte gjort sen före jul nån gång sist !
Fick ta Robins rum en ordentlig vända också och skurat upp både badrum och toan uppe.
Tvätten blir inte mer än täckena som vi har i soffan, idag,
för jag orkar inte mer nu...har alldeles för ont i ryggen, för att orka med sånt här nu för tiden.
Men det känns ändå skönt när det är gjort, för sånt ligger ju och maler hela tiden i bakhuvudet
och man undrar konstant när man ska orka !?
Dörrarna fick sig också en liten avtvagning och det behövdes, vill jag lova.
Trasan var svart när jag sköljde ur den....blääää.

Vad jag däremot inte gjort är att, ta ut nåt till middag ur frysen.
Det glömde jag helt bort och nu är klockan väl mycket för att hinna tina upp nåt,
så vi får väl åka och köpa en körvabit, eller nåt sen när Benke kommer hem.
Baskat.

Vädret blev i alla fall bättre, riktigt varmt och skönt omän lite halvmulet utemellan varven.
Och snön fortsätter att smälta, för varje dag massor med mindre kvar.
Snart är det bara dom största högarna som ligger och där det är mer skugga.
NICE!

Nu ska jag kasta mig i soffan ett tag och vila min arma rygg, för den vill inte alls vara här vid datorn.
Vill nästan krampa ihop, känner jag och det är inte kul, så jag pallrar mig iväg.
*måste leta fram en filt eller täcke också..finns ju ingen där nu*

Inga kommentarer: