måndag 30 maj 2011

blommor och telefoner....



Då var det ny vecka igen , efter att ha avslutat förra med Mors Dag.
Jag fick denna vackra bukett av Jenny & Jonas, som egentligen var 3 buketter , men jag satte alla tillsammans och fick så fint!

Vi åkte alla iväg en sväng ut på Solbacken, där jag gick in på BlomsterLandet och köpte mig 2 Thuija och 3 lila Stjärnöga och 2 ljusrosa Mossflox.
2 "gummikorgar" köpte jag att plantera i också och mera blomjord.

Jenny var och införskaffade en ny Iphone 4 , så Benke fick hennes Iphone 3 och var nöjd värre, där han satt och sprätta med fingrarna på skärmen och fattade inte vad han höll på med. :o)) Men han lär väl sig, han också.

På kvällen grillade vi och åt , tillsammans med Jenny och Jonas och sen var det TV resten av kvällen.



Jag gick i säng runt 22-snåret, men Benke han var och skjutsade hem Brolle och några till ur bandet.
Han har visst byggt en jättefin studio m.m, där han bor.
Jag sov som en stock när han kom hem igen, sent omsider.

Idag tittar solen fram och jag ska få ner Thuijorna i backen och lite annat.
Hoppas bara att det inte kommer att regna alltför mycket, för varmare skulle det i alla fall bli.
Och det är skönt , efter de ynka plusgrader vi har haft , med en toppvärme på + 7 grader...!??!

Men först...Mera Kaffe!!!

1 kommentar:

Balkongnojja sa...

God morgon!
Jösses nu har du allt blomster så du kan göra snyggt, äta gott och slippa få EHEC-smittan.
Och visst är det toppen med barn när man får ärva deras mobiler :0)) Jag brukar ju få gossens när han tröttnat vilket passar mig perfekt.

Hoppas nu vädret blir bra idag, gårdagens storm gjorde att man inte kunde njuta av solen och de 20 graderna som var.

Ha det så gott vännen