onsdag 25 maj 2011

Celia förklarar och annat tokigt sagt.

Celia var med mig och planterade ut blommorna i sina krukor härom dagen.
Jag har ju sått lite lobelia i gamla köttförpackningar.
Och mitt i där kommer det nåt som jag inte känner igen,
vilket jag högt undrade för mig själv när Celia var inne i väthuset med mig...

Jag- Undrar vad tusan det här är för nåt?
Celia- Det kan vara en Tunika!!

Si blommor, det kan hon, ungefär lika bra som sin morfar ! :o))


*
Jag grävde om blommor för några år sedan i rabatten då Benke satt och
förkunnade att han minsann var botanist och visste allt om blommor,
så var det nåt man undrade över var det bara att fråga honom.
Precis då höll jag på med en lila akeleja som skulle flyttas och sa:

 - Du som nu kan så mycket om blommor, vad är det här för nåt?
Benke:  - Det är en lila..
Jag: - Jaja, men en lila vaddå?
Benke: - Blomma dumjävel, det ser väl vem som helst!

Japp, nog kunde han alltid :o))


*
Härom dagen var våra grannar Danne & Camilla,
chaufför/ värdinna, till en teatersamling,
som skulle på festligheter i Ersmark.
Dom skulle skjutsas dit i grannarnas husbuss.
Jag och Benke satt i bilen och var på väg hem till Anders och Maria,
när jag från ingenstans kom på att berätta det för Benke,
men glömde säga vilka jag pratade om.

Jag: - Jo, dom ska ju köra nåt teatersällskap med husbussen till Ersmark.
Benke: - Vem då?
Jag: - Men, Bosse och Lasse !!... :o/ ..!??!?!?!?

Asså...hur fanken kunde jag säga så?? Det är ju inte ens nästan nära. :o))

3 kommentarer:

Balkongnojja sa...

Hahaha...en tunika :0) Ja se barn de kan allt få till det ibland.

Hoppas ni inte blåst bort där uppe i norr, vi här nere får hålla oss i dag med verkar det som så jag stannar inne idag.
Nu ska jag leta efter en mailadress till dig för jag har något smaskigt åt dig ;0)

Kraaam

Linda sa...

Haha!! Vilken tur att du har Celia & Benke som kan så mycket ;D Kram på er allihopa!!

cw sa...

Jag skrattar gott åt Tunikablomman:)))... och lyckis dig som har en sådan botanist till man:))))