söndag 29 maj 2011

fotoblogg, “den gröna är rosa och den vita är blå”….

Så var vi till Boden och hämtade tomater och gurka.
Och en hel MASSA blommor.
Hade jag inte stoppat syrran , så hade hon hållit på ännu med att ta fram mer.

I hennes växthus var det som vanligt knökafullt och lite till.
Det var verkligen trångt och svårt att röra sig där inne.
Och allt rymdes inte inne , så en del fick stå utanför under plast.
Hennes växthus är ju 2 stycken ihop byggda till en och ändå är det för litet.

Nåväl…hon sprang där och plockade och visade i en katalog , vad det var jag fick.
Det var en blomma som hon hade flera färger av och jag blev lite konfunderad när hon förklarar att:
”-Dom rosa är gröna, dom vita är blå och den svarta är vit.”
….Ooo..keeeejj…..på nåt sätt !?!? :o))
Men det var ju alltså att dom som var i rosa färg, hade gröna krukor, dom vita hade blå o.s.v.

Ja, som sagt var, jag har en massa plantor igen som ska planteras.
Och det blev en del perenna också..så jag får gräva en ny rabatt….?!?!

Här är lite bilder från hennes, “ Några blommor”.

2011 foton 022 2011 foton 025

2011 foton 024 2011 foton 028

2011 foton 026

2011 foton 023 2011 foton 027

Sen är det rabatterna , men jag fotade bara 2 och endast på baksidan,,,det finns framme också …

2011 foton 029 2011 foton 030

Ja, så hann vi förbi mamma och pappa och lämna en liten blomma  i förskott på Morsdag!
GRATTIS MAMMA!!!
Där pratade vi och tittade runt på allt nytt dom gjort .
Jag fick med mig en fin skjortblus, som mamma aldrig använt.

Och innan vi hann ända fram till Boden så var vi ju förbi hos vår gode vän Hli och syrran Paula.
Dom var ju på H´s domäner och huserade .

När vi väl var hemma igen var klockan närmare 17 och jag var så jädrans trött,
efter att ha vaknat tidigt och åkt iväg tidigt.

Nu blir det mera morgon kaffe, för idag vaknade jag 4:30….vad det nu är bra för!??!

Ha en skön Söndag alla.

1 kommentar:

cw sa...

oj vilka blommor jag blir impad av din systers fina växthus. Så mkt blommor … verkligen en frodig samlng.
Kram kram