fredag 20 maj 2011

fotoblogg. tvätt och blommor.

Japp, här hänger tvätten på tork och det är perfekt väder för sånt idag.
Det blåser hårt och ljumt.
Några maskiner till att köra, sen är det klart!!!


Sen har jag planterat Jennys & Jonas blommor klart, i deras byttor.
Det syns kanske inte så bra, men det är 2 st luktärt i bak.
Sen är det sommarslöja i mitten och en atlas blomma fram.
I den vita krukan är solrosorna som får stå jälva.



I den här är det petunia och lobelia,
som är tänkt att stå på deras cafe´bord sen,
som dom för övrigt ska låna av oss tills vidare.



Sist men inte minst en till av mina petunior som slagit ut och
blommar i en svag laxrosa färg. :o)


Längtar tills alla andra blommor också kommit i sina byttor.
Men jag har lite för ont i ryggen nu, efter släptömning,
städ och röj och tvättning, så det får nog vänta lite till.

Jonas har för övrigt hämtat hem Zero nu och Benke kom hem lite tidigare,
så vi får se vad vi hittar på att göra.
Blir nog en raklång i soffan, 15 min -3 timmar, känns det som?!?!
En tuppis är ju aldrig helt fel. :o)

Ses!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du vart redig i dag då :-)) Jag köpte blommor i går men har inte planterat dom ännu. Får väl se om jag gör det i helgen :-)
Kul tid nu med alla blommor :-))
Ha en go helg.
Kram Tina

cw sa...

så fina blommor… de blir säkerligen jätteglada över krukorna.
jag har inte köpt ngn plant ännu men jag hinner väl sen. Mina egna odlingar sket ju sig:)))

Ha det gott kram kram