måndag 16 maj 2011

han ba packa och drog



Så har vi måndag igen och migrän igen.
Grått,regnigt och mulet ute.
*
Igår gick Johannas flyttlass mot stan och Robin följde med i packningen.
Han kom hem och kastade ner lite kläder i en sopsäck och tog sin dator och drog.
Nej, han har inte flyttat på heltid, även om man kan tro det.
Men eftersom han inte har körkort, så kommer det ju bli att han är hos henne mesta tiden ändå.
 Lägenheten är jättefin och fräsh mot för den gamla, för det visade Robin på korten han tog med
mobilen då dom var där och tittade på den.
Så kul för henne att få så fint och mysigt och så nära stan.
Och bara 100 m därifrån bor Robins kompis Jocke! :o)
*
Annars har det inte hänt nåt.
Jag ska brygga mig lite mera kaffe, sen sätta igång och städa igen.
För jag tog ju bort alla koppargrejer...som jag gillade dom förr och nu tycker jag dom är så fula!??!
Nåväl...livet har sina vändningar, jag har bestämt mig...har du?
Koppargrejerna ska ut!!!
Men först i vanlig oordning..mera KAFFE!


3 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Mina koppargrejer blir kvar...dom är efter min mamma så dom stannar :) och pryder ovansidan på köksskåpen. DOCK putsas dom inte...dom är naturliga:D

Anonym sa...

Hade också en massa koppargrejor förr men det är en del år sen dom fick vandra iväg. Tröttnade på att putsa. Hoppas din migrän givit med sej nu.
Här har inte kommit nått regn i dag men har varit ömsom sol ömsom moln. Jag har haft garderobsröj i dag. Gott som attan att få det gjort. En promenad hanns också med och slappat på altanen också :-))
Ja det var en bra dag :-))
Kram Tina

Mammabear sa...

Jag har mina koppar pannor kvar i köket,, passar perrrfekt där fniss,, ska ja berätta sagan om dem?? Min mamma köpte dem här o sverige på 70 talet,,asade dem hela vägen till USA hängde dem i köket hemma och sen på 80 talet fick jag dem och hängde dem i mitt kök! fniss o hängdes upp igen när köket va klart!!! fniss så jag har asat dem upp o ner , hit o dit,,,fniss! rätt som det är så flyttar "lilleman" för gott,, lika bra du vänjer dig nu!! fniss,,KRRRRAM SÖSTER Kicka