torsdag 26 maj 2011

innan sex...

--> mot affären...
Igår var vi iväg och lämnade pengar till Robin och tog med Johanna
till solbacken, så hon fick handla hem mat.
Jag och Benke gick iväg på Ö&B och köpte hem en toabal och lite annat.

När vi skjutsat hem henne, kom en karl fram och hälsade på oss.
Det visade sig vara Johannas morfar.
Han bor i princip utanför Johannas ytterdörr.
Det är bara gåvägen som gränsar mellan dom :o)

Kul att träffa honom var det.

Japp....
Igår hade jag en storstädar dag här hemma.
Jag började vid 6-snåret på morgonen, för då som idag klev jag upp 4:30.
( ja,  int vet jag varför...)
Jag fick skurat upp badrummet och bytte drapperi där.
Skurade kök och städade övervåning.
Var ute och plockade om med lite blommor och fejjade på som fanken,
till 14:30 ungefär, då jag gick och duschade.

Benke hade MC besiktning i Ånäset, som ligger ca: 6 mil härifrån,
så han hade tagit ledigt från jobbet för att hinna dit.
När Benke kom hem stekte han upp lite palt, som vi åt till middag.
Sen åkte vi iväg in mot stan för att lämna pengarna till Robin.
( vi ger honom 1500:-/ mån, till mat )

Klockan var runt 19 när vi kom hem igen och då var jag helt slut i kroppen.
Så det blev soffan resten av kvällen.

Till helgen blir det att åka upp till Boden och lilla storasyrran Mia.
Hon ringde i förrgår....
- Men kommeru aldrig och hämtar dååååå??
var vad jag hörde när jag svarade i telefonen.
En desperat röst som vädjade om att jag skulle
hämta hem lite plantor så hon kommer sig in växthuset! :o))
Återigen har hon ju bara sått "lite fröer" eftersom hon varenda år ska minska på det.
Men det verkar ha motsatt effekt hos henne och bli bara mer och mer varje år.
Ja, så vi tänker åka dit över dagen och hämta hem tomater, gurka och lite annat.
Söndag blir väl då att plantera ner div plantor i växthus o.s.v.

Idag ska jag se om jag får kroppen med mig ut och trimma lite gräsmatta.
Om det ens går att vara ute, för även om vi har sol och fint, så blåser det stormvindar.
Blir så trött på sånt väder, för när det är vindstilla, då regnar det....
Återigen en hel massa brist på lagom...

Nåväl...det får vara allt för nu.
En arla morgon hälsning till alla.


1 kommentar:

Anonym sa...

Boden de låter så låååångt bort, men de är de kanske inte från ditt..*ler*
Hoppas allt är bra med frun..Städning så tidigt, ja men de är smart då har man ju dagen för sig sedan och kan spegla sig i glansen i golvet.
Kramiz Anki (nu mera anonym, min google funkar ej)