torsdag 19 maj 2011

inte så mycket att berätta....

En regnig grå och trist Torsdag har vi vid tillfället.
Jag som skulle tvätta och hänga ute.
Jo, jag skrev ju det tidigare också, men helt oväntat...?!!?!, nåja,
inte sååå oväntat då, men i alla fall, så blev det ändrade planer.

Det blev så att jag oljade in träbyttorna som är ute istället.
Appropå det...bäst som jag satt där och plaskade med oljan,
så kom 2 änder in flygandes på gården.
Herr & fru And, landade bara nån meter från mig.
Och fru And var väldigt social och kom knallandes mot mig där jag satt,
små kacklandes och var väldigt pratsugen.
Hon kom så nära att det kan absolut inte ha varit mer än max 1 meter, mellan oss
och jag pratade tillbaka och sa att jag tyvärr inte hade något att bjuda på just nu.
- Inte ens ett bad, eftersom dammen är borta.
Jo..så är det. För dom har nämligen varit på besök förr, dom här 2, om det nu är samma.
Fast då bjöd jag dom på bröd, direkt ur handen till frun.
Gubben är väl inte lika social , för han gick lite surt bakom och småknorrade
och verkade tycka att det var dags att dra vidare. :o)
Förra gången ( några år sedan, för den som minns) så satte jag ut i foton också,
på dom i Spacebloggen, då den fanns kvar.
Tyvärr försvann dom fotona, den gången då jag fick stor haveri i en av mina datorer,
som hela hårddiscen brann på.

Nåväl, nog om det kacklet.

Efter jag oljat in alla byttor, åkte jag och Jonas på soptippen med släpet.
1000 tack för det Jonas, det var guld värt.
Jag tänkte att vi skulle vara snälla så Benke slapp efter jobbet, eftersom han jobbat
långa dagar under stoppen.
Men jag glömde helt bort att det låg en gammal varmvatten beredare där,
som stått ute i bodan x- antal år och nu skulle kastas...?!?!...
Jo, nog var den tung alltid..men vore det inte för värken,
så hade det inte varit problem alls.
Och problem var det ju inte nu heller iofs, att få av den.
Men jag kände när jag lyfte att nåt hände i ryggen,
så den är inte snäll med mig nu.
Änniväjjs, som tur var, fanns det en kille till där som jobbade
och han hjälpte till att röja av resten sen från släpet , så det gick rätt fort ändå.

Det kom en gubbe dit, som gnällde över hur vi ställt bilen.(=jäms med bingarna)
-Ni tar ju pp 2 bingar, sa han.....( jaaa, och??? vi har stort släp!!)
Jonas körde därför fram en liten bit för att släppa fram dom.
Då parkerar den idioten TVÄRS över vägen MED släp,
så ingen kunde köra förbi alls och komma fram till NÅGON binge!??!!?
Och vi var tvungna att gå runt hela hans jävla ekipage.
-Det har var då en jävla smart parkering också, idiot!!! ....sa jag ödmjukt och försynt,
när jag gick förbi dom med grejer fulla famnen.

Jaja, nog om sopor.
Väl hemma igen, hann klockan bli så mycket att både
Jenny och Benke hann sluta sina resp, jobb.
Och jag var helt slut , alla hungriga, så jag bjöd på pizza.

Därför blev det inte att jag hann tvätta och hänga ute igår.
Och idag blir det inte heller p.g.a regnet.
Så jag får väl hänga i källaren då.
Det var bara det jag skulle berätta. ;o)

1 kommentar:

Balkongnojja sa...

Visst är det skönt att bli av med skrotet :0)
Och tur att du fick hjälp nu då när domedagen är nära...ska bli spännande och se hur en sådan funkar, går det snabbt eller ska vi plågas tro?!? Jaja skit samma jag lämnar in i plågor oavsett...du får läsa bloggen.

Kramen och du ser att jag bussat solen till dig oxå ;0)