fredag 20 maj 2011

källar röj och plantor och personerna på bilden har inget med inlägget att göra..för att göra rubriken kort.

bilden har inget med inlägg att göra, men den är kul. Jenny & Jonas.
Ja, som ni ser så har jag lagt in en bild, som jag gjort en gång för länge sen och den kommer inte ha nåt med inlägget att göra, men jag tycker den är lite skoj! :o)
*
Så till dagens blogg då.
*-----------*

Igår var jag så duktig, för jag röjde bort lite sopor från källaren
och städade till överallt och sen tvättade jag alla sängkläder & badlakan.
Det hängdes i tvättstugan, eftersom det regnade i tid och otid.
Först mot kvällskvisten lättade det upp och blev fint.
Då åkte vi till Anders & Maria (= svåger & svägerska)
& jag lämnade lite plantor till henne, för några av hennes hade gett upp.

Plantorna som Jennys ska ha, har petunian redan börjat blomma , med en
smultronrosa fin färg! :o)
*
Idag ska jag fortsätta med tvätten av alla kläder.
Men det ska hängas ute , för idag har vi sol och fint.
Verkar blåsa också så det blir torrt fort!

Jag är så sugen på att börja plantera växter i sina krukor.
Så jag tror jag ska sätta igång med det.
Jennys i alla fall, för hennes ska ju stå i en "inbakad balkong",
så där klarar dom sig säkert.
Jag har ju alla tidigare år satt ut, trots järn nätter,
och alltid har dom klarat sig ändå.
Tålamod är ingen dygd som jag representerar direkt.
Det ska vara klart "helst i förrgår", när det kommer till mig.

Japp, det blir nog så...Som jag längtar!!!
Men i vanlig ordning ska det intagas en påtårspanna kaffe först.

Hoppas alla får en strålande solig fin dag idag,
den FULLFARTMOTHELGEN dag!

1 kommentar:

Balkongnojja sa...

Sol här med och jag är också så sugen på att kunna få plantera lite...men först måste jag sy planteringskassar. Kanske ska passa på nu när jag inte kan göra något annat.
Ha en solig skön dag.
Kram