onsdag 18 maj 2011

Lite pladder om allt och inget.

Jo, det var ju så sant att på Lördag ska ju jorden gå under,
enligt en "självutnämnd domedags profet"....
Och jag har massor att göra innan jag möter min skapare..
Och då snackar jag inte gud , utan farsan over there.

Det ska hinna tvättas en massa tvätt och tömma släpet.
Blomkrukor måste oljas, dom som är i trä.
Fönstren måste putsas och altanen oljas.
Robins fönster ska bytas och golvlister ska sättas i sovrummet.
Garaget ska målas och ..ja jösses, listan bli lång, med allt man ska hinna innan lördag.
"- There´s no need for a plan B", säger han, "profeten".
Så säker är han på det som står i bibeln....... !??!?!
But I think I´ll stick to plan B! ;o))
Och väntar lite till med allt som ska göras, bortsett tvätten, för den ska jag börja med idag.
Och släpet ska vi åka och tömma sen när gubben slutar.
Det andra tar jag till helgen och annat börjar jag med nästa vecka!
*
I måndags var vi och skjutsade Robin & Johanna till nya lägenheten, för hon hämtade
städgrejer ur den gamla och nån stol.
Så vi passade på att kika in där och det är en JÄTTE fin lägenhet!
Fräscht i köket med nyare luckor, spis och kyl/frys.
Och dom andra rummen var också med fina tapeter!
Igår fick dom internet också, så nu är det "fulländat".
Det hade hon ju inte tidigare.
Dagis är jättenära hemmet och busshåll platsen precis brevid.
Nära till lillbutiken och grillen.
Det är helt enkelt perfekt! Hon kommer nog att trivas bra där.
Ja, Robin också, som tillbringar sin mesta tid där. :o))
*
Nej..nu har jag lite hushålls sysslor att ta itu med,
så jag måste stärka mig med en kopp kaffe till och sen sätta igång.
*

1 kommentar:

♥ Babbi sa...

Jag tror att Gud skiter i om tvätten är gjord:) Vet du den gubben läser nog bibeln som fan själv! Jag har också läst bibeln från pärm till pärm och där finns inget 21 maj kl 18 går jorden under. Han är nog senil och blir jävligt tragiskt besviken när klockan blir 18.30 och inget har hänt:D Kramen..