onsdag 15 juni 2011

Den blomstertid nu kommer.....


Onsdag och Skolavslutning för lilla Celia idag.
Sen har hon sommarlov, lillstumpan. :o)

Jag önskar att jag hade orken att gå dit jag med, men min rygg , mina ben och fötter är inte på samma nivå som jag.
Dessutom sov jag längre än jag brukar och vaknade 6:45 och har därför inte ens orken att komma i kläder såpass snabbt att jag hunnit med. Jag är ju så segstartad på morronkvisten och behöver sitta i lugn och ro innan jag kommer mig för att göra nåt.

Vädret ser väldigt hotfullt ut med regntunga moln och jag hoppas att det inte regnar när dom går. Det brukar ju vara typsikt vid skolavslutningar att det ska göra det , så alla finklädda barn får ha jackor och paraplyer, så man inte ser hur fina dom är.



Annars så blev det en ovanligt tidig kväll i säng för oss igår. Redan vid 21-tiden knatade vi upp, för vi var sååå trötta...i alla fall jag. Höll t.om på att somna ifrån Mentalist som började kl. 20. Ska väl ta igen det jag missat nu med alla arla mornar jag stigit upp ett bra tag .För att inte tala om allt jobb man gjort med dammbygge, plantering av blommor m.m m.m.

Igår t.ex, så städade jag övervåningen och fick renbäddat i "gästsängarna" där.
Sen klippte jag ju baksidans gräsmatta. Då tar på med min slitna kropp.

Till middag grillade vi kycklingfilee´r och gjorde pommes till. Jenny och Jonas åt med oss, efter dom varit till stan och köpt nya kläder & skor, till Celia inför dagen. Det blev en sen middag...18:30 satt vi till bords.
Normalt äter vi ju runt 16-17 tiden. Blev hyfsat gott i alla fall och mätt blev man.

Den där tvätten ligger kvar där den ligger och den kommer jag nog igga idag med.
Har verkligen inte kropp för sånt nu, utan det blir lite lätt plock och städ bara.
Möjligen att jag pallar med att dammsuga upp dammtussarna som kom ur torktumlaren efter jag tumlat stickade tröjor och sockar....Men inget mer sen.

Ja, sommar lov för alla barn nu....och den börjar som den brukar...mulet och trist väder, men gott humör för de flesta för nu är det lååååååååång ledighet. :o)

*Rabarberkräm...orkar jag koka det???  Oh så gott.....*

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja, gud vad somrigt å gott med rabarberpaj!
Här har vi då fint väder med klarblå himmel å vindstilla...det är ju bra när det bara är 14 grader i skuggan, men i solen är det varmt...

Ta det lugnt idag å gör bara sånt du vill...tvätta kan man göra annan dag...å har du inte rena kläder så är det bara att vända de du har ut å in så kan du ha dem ett par dagar till =D

//Paula

Anonym sa...

Jo, det blir nog till att koka en skvätt för det är så mumsigt. :o)
Hoppas det blir bättre väder här med...dom har ju i alla fall lovat sol hela veckan.
Fast å andra sidan skulle inte regn skada grädet...//Disa

Anonym sa...

*gräset