måndag 13 juni 2011

det gick ju bra detta....



Natten gick över mina förväntningar med tältare på gården.
Jag hade väntat mig att dom alla skulle ligga i sängarna på övervåningen, eller att dom skulle ha packat och åkt hem.
Men dom var kvar...förutom Jonas då, som fått åka på jobbet.

Jenny & Celia var toknöjda med natten, men Jonas samtycker olika såg jag på FB. Han undrar "hur han ska orka sommajobba med världens jobbigaste kärring och bönar om hjälp"!!! :o))



Nöjdast var nog i alla fall Zero, som trots att alla andra vaknat och stigit upp, inte alls hade bråttom med att vakna , utan snusade på i godan ro i sovsäcken som husse lämnat och Jenny var tvungen att väcka honom :o)
Nu har Celia ätit frukost och begett sig till skolan och Jenny förbereder sig för sin dag på jobbet.
Själv samlar jag ork till att städa och kanske t.om klippa gräsmatta, om vädret tillåter.

Återkommer senare med vardagliga trivialiteter från oss.


*Senare tillägg*
Det var inte Jenny , som Jonas menade med jobbig kärring...;o)) Det är en på jobbet som han inte orkar med, tydligen! Så tokigt det kan bli, för jag tog för givet att det var Jenny han menade, som prompt skulle tälta :o))

1 kommentar:

Eva sa...

Med tanke på hur trött jag känner mig idag, så hade jag gärna lagt mig bredvid Zero...

Kram Eva