måndag 27 juni 2011

foto uppdatering..dammen...


Gomorron....

Varit ute och fotat lite i dammen och här är fiskarna i denna arla morgontimme och slumrar ännu.
Några av dom i alla fall.
Jag trodde dom tidigare som lagts dit, var tagna av fåglar, eftersom jag inte sett dom på länge. Men efter att bytt vatten, hällt i vita stenar mot den mörka botten, så såg jag att dom levde ju visst! Och eftersom Jenny och Jonas fiskat mer, har dom ju blivit några stycken. :o) Detta är en närbild så man får ta att det är lite suddigt.Eller vattnet inte helt klart i alla fall....


 Så här ser det ut lite på håll...men ser botten tydligare och man ser t.om fiskarna uppfirån balkongen, eller altanen om man står upp där, när dom simmar omkring. :o) De e nice!
Och eftersom det är starka fiskar,,,,aborre och mört, så behöver jag inte vara rädd att dom åker genom pumpen, för dom kan ligga brevid den och vila utan att sugas in, som guldfiskarna gjorde.


Och så här ser det i träbyttorna/karen, nu som jag satte blommor i.
Hade tänkt fota mer, men batterierna tog slut igen i kameran.
Så det får bli annan dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ändra till makro när du ska ta närbilder, då blir det skarpa fina bilder
//Paula

Anonym sa...

Härlig damm ni gjort. Hade bra gärna velat ha en här också men det är för mycket jobb. Så fina planteringar du gjort i träbyttorna. Hur går det med allt du sådde. Blev det bra? Ha nu en go kommande vecka vännen. Men DU ta det lugnt i dag å vila lite. JAG-dag vet du :-)) Kram Tina

Balkongnojja sa...

Nice värre :0)
Men fiskarna ...stöd matar du dom för det kan väl inte finnas mat i den lilla dammen åt dom??? För du är väl snäll mot firre nu Disa ;0)

♥ Babbi sa...

Najs med levande firrar i dammen:) och blomsterarr:et blev fint. Nu tycker jag du ska ta och chilla några dagar så du inte får ont. Kramkram

Anonym sa...

Jodå, Anita,,det finns mat till dom,,Dels är det små vattenlevande skalbaggar, och så finns det skräddare och flugor som ramlar i och annat smått och gott för firrar :o) Så du behöver inte vara orolig ! ;o))
Babbi...vila ska jag göra några dagar nu framöver :o)
Tina..blommorna du ser är det jag sått och jag ska ta mera foton bara batterierna blir bytta :o)
Paula: Sjopp,,,jag brukar ändra sånt, när jag kommer ihåg att ta glasögon med....utan ser jag inget :o))
Kram till alla bruttorna!
//Disa