onsdag 29 juni 2011

Var finns det luft???


En sån däringa skulle man ha ibland...
<-------- :o))
Idag känns nästan som att det vore en barmhärtighet att använda,
för att inte tala om då vi fick punka.

Här sitter jag mellan golv/tak/bordsfläktar och dör ihjäl mig
av hettan, som är ooooliiiiiiidlig och inte ens nästan skön.
Klarar inte av att vara ute alls, än mindre gå i växthuset och vattna för där är det ju en bra bit över + 40, fastän dörr och takluckor står vidöppna.
Så jag har hållt mig inomhus hela dagen och kommer att fortsätta med det till klockan 20 tiden nån gång, för då brukar det börja vara svalare ute.
Alla kommer med den gamla väldigt irriterande kommentaren,,"man ska inte klaga!"...Men jag gör det när det aldrig är lagom av nåt,,,för kallt, för varmt, för mycket , för lite o.s.v och det är ju aldrig lagom liksom!!!!

I valet mellan denna hetta och vinter, så föredrar jag vinter,,för kyla kan man i alla fall klä ut,,,men inte värmen. Dock älskar jag sommaren som alla andra...bara den nån gång kunde vara lagom.
Inte för blöt, inte för torr, inte för kall, inte för varm...LAGOM av allt!!!!! Nu är den för torr och för varm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte för torr här, vi har haft rätt mycket regn här i ett par dagar varav ena heeela dagen! Det var inte ens uppehåll i nån minut!

Visst har vi varmt idag å tänk dej att jag har varit ut å motionerat i värmen en timme, men när H kommer kanske vi går å tar ett dopp...det är jättemysigt ju!
//Paula

Anonym sa...

Hmm slyta gnell sätt på ac:n som bg skaffat