tisdag 19 juli 2011

bilar och getingar...


Sommarklätt
 Men ojsan vad jag inte har skrivit nåt här då..
Det har bara varit lite annat att göra nu och orken räcker inte till att sitta vid datorn sen.

Igår var i alla fall jag & gubben och provkörde nyare BMW och det blir mest troligt buissness också.
Idag eller imorgon ska den hämtas.  Nice! :o)

Kusin Daniel är här och hälsar på Robin men ska väl hem idag, då hans farmor ska fylla år.
Just nu ligger dom och sover. Och jag ska städa undan i köket efter deras nattliga kock konster, då dom visst stekt hamburgare. :o/ Nåja, är man hungrig så är man.

Gubben skulle sätta igång med städ av garage igår, men kom utspringande lika fort efter att ha öppnat båda dörrarna dit in och det var ett getingbo alldeles i andra dörrens springa. Så jag fick lov att ta död på dom , för det går ju inte att flytta ett bo , utan att bli stungen av argsinta flyttdemonstranter/ockupanter.
Jag blandade ihop en flaska med pyrex a la´ strong mixture och till tänderna beväpnad med det gick jag och blötte ner boet och sedan underifrån...Det bet riktigt bra och till slut kunde jag peta ner boet med kvasten och avsluta det hela.Visst gör det lite ont i hjärtat, men garaget är ingen bra plats att dela med stickande saker , då man själv behöver vara där och greja.
Dom som bor under balkongens golv, får dock ingen röra för dom har haft sitt bo där länge och gör ingen något ont, annat än mot hösten då dom börjar vara vimmelkantiga. Men lägger man fram en liten köttabit eller så, då är dom snälla och tar det till sitt bo.

Tjaaa...sen har det väl varit det sedvanliga med städ, tvätt och annat sånt därnt man gör , samt hälsa på folk och rännt runt lite med gubben.

Nu ska jag gå ut och städa ur vår 525:a en sista gång :o(   Kommer sakna den massor, min pärla.
Men sen har vi nog en silverprins här istället :o) BMW 118 diesel -08. Den ska jag vårda ömt.

BUH BYE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till nya bilen :-)) Läser på lite i dina bloggar så jag blir lite uppdaterad. Blir jättedåligt med datortid här nu. Lite rörigt. Men det blir bättre så småningom. Det växer å frodas bland dina grönsaker och blommor ser jag. Härligt. Ha det gott i sommartid nu Disa. Kram Tina