lördag 16 juli 2011

Fotoupdate, många foton blire...

En skön vila efter 32 timmars arbetspass, från Torsdag morgon, till Fredag ca:13-tiden.
Jag bäddade ner en väldigt trött make i hammocken.


Flyttat bänkarna från grillplatsen bort till växthuset, där den nya ringen ska stå.
Tack för hjälpen Jonas, som bar dom åt mig. :o)



Så här se det ut för tillfället....inte klart ännu, för det ska bli en form av pergola över alltet.



Solrosen i sin prakt..ser ni myrorna på min hand???
Klicka på bilden för större...



Mera knoppar...



Inne i växthuset växer det--- tomater....


...randiga tomater...



...en "pumpa wannabe"????



Ser ju precis ut som en pumpa...är det måhända tompa??
Eller pumat???  Beats me!??! :o/



Åsså paprika på längden...



Altanen från backen sett...



Sommarklätten som är så söt.



Backnejlika...eller nåt...



Liljorna i full blom...fiiiiint.



Sommar malvan har slagit ut också..



Åsså den där sommarnejlikan som övervintrat i rabatten och hittat upp igen...märkligt.



Praktfull "vinrödsklättra", eller nåt...ingen aning om vad den heter...!??



Och tittar maan från bodan, så ser man hela huset...
Det Röda med Vita Knutar!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nice... blir mysig grillplats
Lille jag

maria sa...

vilka fina blommor du har i din mysiga trädgård...så mycket att njuta av...

ha en fin lördag :)
Kramar

cw sa...

men så fint du har det och så vackra blommor. Det blir ju en del att vattna men underbart att få se dem.

♥ Babbi sa...

WOW...vilken solros! Har den en sån rödfärg? Jättevacker...Dina tomater och paprika har kommit längre än mina...paprikan har just fått frukt och tomaterna är ännu gröna. Men vad gör väl det...dom har kommit i alla fall:). Kan tänka mig att gubben sov skönt där i hammocken, nerbäddad i friska luften :)Jag älskar Malva...dom är så vackra. Nästa år ska jag så såna på balkongen..eller jag kanske hinner så i år. Häv ö najs dej. Kramen..