fredag 15 juli 2011

Gomorron hela världen med omnejd.


Dammen från balkongen sett.
 Här sitter jag efter att ha vaknat klockan 05:10...Jag måste ha känt på mig att Benke var på väg hem för att få kaffe och ta sina mediciner,
för han kom strax efter jag satt igång kaffehurran. Han jobbar ju 24-32 tim skift och vi är inne på timme24 ½  nu. Dom vet ju inte när det blir klart, så därför är det upp till 32 tim.

Fattar inte att han orkar och jag kände mig så flat igår, när han var hemma på middag och sen skulle iväg igen...Jag låg i soffan och så säger han -Vila du gumman, så ses vi sen...:o/ Mmmm...som att jag är den som behöver det då, av oss 2 !??!?



Skulle gärna byta med honom , om jag kunde. Men å andra sidan skulle det blir så hög arbetslöshet här i Ske-å om jag skulle köra omkring med teleportern inne på området Rönnskär! :o|
Jamen, tänk er själva..där kommer jag i en enorm farkost som man måste ha stege för att komma in i . Och så ska jag köra bland byggnader , baracker och andra rörliga fordon, för att inte tala om alla människor som går lösa där inne!!! :o|
- Oj ursäkta...det var visst en vägg där...- Ops..förlåt, jag såg inte skorstenen.....Nää...de e bättre gubben kör sina 32 tim. För sen har han ju semester i alla fall och får vila ut. :o)

Teleportern....


Så här ser den ju ut, teleportern,  och jag tror inte det är en bra ide´ att jag sitter i en sån...En livsfarlig kombination...

Nej, nu blir det mera kaffe, sen ska jag försöka få färdigt klippandet av gräsmattan. Det var jag ju tvungen att avsluta mitt i allt igår, för jag hade/har så ont i ryggen. Går omkring som att jag skitit på mig :o))
Annars får det helt enkelt vara.
Ja,,,gräs och gräs är väl inte heller vad jag klipper, utan groddblad, hundkex, maskrosor och annat gult skit, som växer...Gräset är ju som sagt uppbrunnet, såd et klipps inte :o))

Inga kommentarer: