söndag 24 juli 2011

MC-olyckan....


bilden har inget med inlägget att göra...

Jag läste i AB agående MC-olyckan, där killen dog, men tjejen överlevde och hon säger från sin säng på sjukhuset att det är Polisens fel att han kraschade...?!?!?!

Det här är en sån där typisk sak som får mig att undra över hur fanken folk är funtade!??!?!?!?!

Om killen kör för fort och polisen ska stoppa honom, så är det ju för att KILLEN bryter mot lagen ,,eller ??
MEN, så väljer han att sticka iväg istället, så är det väl KILLEN som är korkad,  eller??
Och påstå att man får panik för att polisen kommer...Jamen, då ska man väl inte köra fordon över huvudtaget, om man dels inte kan följa trafikregler och dessutom får panik för att man bryter mot dom och blir upptäckt?? Jag menar... Polisens uppgift i detta fallet är ju att dels skydda trafikanten, liksom andra som finns i trafiken!!??!?!

Personligen så ser jag det som rena turen att bara han förolyckades, för han hade lika gärna kunnat köra över barn, äldre eller krockat med ett annat fordon som höll reglerna , men p.g.a en idiot , kunnat dö.....HAN körde ju för fort redan INNAN!!!!

Nää..ett typiskt fall av den svenska mentaliteten med enorm brist på eget personligt ansvar, vill jag kalla det.
"-Det var inte jag, det var du".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt korrekt, håller med föregående talare.

Anonym sa...

Hjo..ja e en klok dam i mina .....rätt hyfsade år...

cw sa...

helt rätt… jag tänkte detsamma då jag läste artikeln.

♥ Babbi sa...

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv...! Man blir förbannad när man ser sånt och undrar då: är dom dumma i huvudet eller spelar dom bara!?