söndag 24 juli 2011

valfri rubrik...( mina är slut )

Niger för publiken.. (gammal grafik , som jag gjorde -08.)

Gomorron...här sitter jag i egen kuppe.
Gubben åkte nämligen iväg till Piteå, på avskedsfest, då Pertti ska åka hem idag igen.

Man tycker att man borde hitta på nåt roligt att göra när man blir själv...
och vad gör jag ??? Joo, jag städar som ett tok i huset istället.
Det är väl också roligt, efteråt om inte annat, att ha det fint hemma.

Fint i huset och fint till fiskarna blev det också...
Bytte nämligen vatten i dammen till dom små rackarna ! :o)
Och dom är kvar, allihop, utom dom 2 mörtarna som dog tidigare då.

Tunga svarta moln svepte förbi, både på förmiddagen, sen senare på kvällen..
Jag hörde åskan mullra, på avstånd, när det svept förbi för andra gången in mot stan.
Och inte EN droppe regn fick vi nu heller ?!?!?!?
Nu är det också mulet,men inget regn än så länge i alla fall....får avvakta och hoppas.

Tjaaa, sen har det väl inte hänt så mycket annat.
Vi har börjat bygget med pergolan, men den blir lite eljest,
mot för det jag påbörjade....tar foton senare, för nu är det bara brädor på backen.

Yepp, det var allt för nu.
Mera kaffe....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att ni slapp regnet iallafall, fortsätt njut av solen så länge ni kan. Här har det då regnat litegrann, inte roligt

Anonym sa...

Vilken tur??? VI BEHÖVER DET JUUUUUU!!!!
Jag byter med er....