söndag 27 november 2011

1:a advents blogg...


Så ja..
Nu kanske jag äntligen ska få in en dagsblogg också, efter många om och men. :o))

1:a Advent idag och det är Söndag.
Jag har mestadels gjort lite bilder, vilket tar sin lilla tid.
Sen har jag & gubben varit och kört bort lite skrot från altanen, så det ser mer städat ut och innan snön kommer.
Efter det var vi en tvärsväng förbi hos dotter & svärson, som kom hem efter sin lilla tripp till Piteå igår, där dom var på svärsonen Jonas firma fest.
Sonen och svärdottern, d.v.s , Robin & Johanna har varit där sen igår och under natten, med Johannas son Wille och tagit hand om alla de 4 benta, som också huserar hos Jenny & Jonas.
Dom skjutsade vi sen hem till stan. Efter det skjutsade Benke hem mig och jag satte igång med risgröten, som vi ska äta senare och själv for han iväg för att se en av sina brorsöner spela hockey.

Och det är allt vi hunnit med , så långt. Nu har jag tänkt hinna ta en liten snabbstädning, för Jenny och Jonas ska komma hit senare och äta just gröten, med oss. Den här gröten till 1:a advent, är något jag har gjort till tradition hos oss och det ska bli såååå gott, med limpmacka och skinka på !
Efter det är det ju fritt fram att äta gröt när man vill, till efter typ 13 dagen...
..sen är det stopp, till nästa advent igen.

Hoppas alla har en fin och skön Söndag !

1 kommentar:

♥ Babbi sa...

Jävlar jag har glömt köpa gröt! Aja..får handla i morgon igen då'ra:)