onsdag 30 november 2011

Det går framåt...


Ja, det är väl inte utan att man känner sig lite , som nallen ser ut.
Det formligen spöregnar här.
Var tog vintern vägen????
Månntro om den kommer, ifall vi lämnar tillbaka snöslungan?
Nåväl...
*
Jag har 3:e tvätten på, snurrandes i maskinen.
Sen har jag städat lite här.
Avslutade det Kajsa påbörjade med reklamen och tömde korgarna.
Sophinkarna likadant...ut med påsarna och i med nya.
Och så har jag dammsugat hela mellanvåningen.
Det vill säga, den våning vi vistas mest i och där vi har vardagsrum, kök,badrum och datarum.
Övervåningen, som består av sovrummen, samt en liten toa, ska jag nog ta imorgon.
Renbädda och dammtorka m.m.
*
Nu ska man ju börja planera middag.
Och jag har planerat, att vi ska äta.....Men vad ??? :o|
Jag är jättesugen på risgrynsgröt.
Men det blir säkert korv i ugn och pommes, bara för det.
Jag gör ju sällan som jag vill, utan är oftast lite motsträvig bara för att vara tvärsöver.
Jag måste sluta med dom dumheterna.
*
Nej..nu ska jag ta min lekamen och se, om jag möjligen kan få hinna lite mera gjort.
Fick ju upp andra mattor och dom gamla ner i tvättstugan.
Röda mattan i köket och en beige brun till hallen, för där blir så skitigt,
nu när det regnar så och man drar in en massa smuts.
Dom andra ska tvättas, så dom är rena efter jul.
*
*Var det någon som sa Kaffe?*

3 kommentarer:

Ann sa...

Oj, hur hinner du med allt både fixa här på bloggen och styra och ställa i huset?!? Jag går på sparlåga, energin har inte runnit till :D.
Ha en bra kväll.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Åh vilken fin layout! Funkar dina layouyer och header även om man som jag, har två kolumner?

Vad flitig du har varit idag :)
Kram

♥ Babbi sa...

Snygg layout maj dear...väldigt! Och väldigt vad du putsar och fejjar..kan du komma hit och fortsätta sen? För jag orkar inte ;D. Kram