söndag 20 november 2011

mer gnäll...

Jaha...så är det kväll då.
Och nu regnar det, för det har blivit varmare igen.
Jag tappar helt lusten för att julpynta eller ens fira jul i år.
Känns mest bara besvärligt att dra fram, för sonen ska ju bort
och det finns som ändå ingen här hemma att pynta för. :o/
Jag är ju ensam mest hela dagarna och gubben jobbar.
Julgranen har jag då bestämt att den ska inte upp,
för där ska ändå inga klappar ligga.

Ont i huvet får jag också av detta jäkla skitväder som inte ens kan bestämma
om det ska vara kallt eller varmt.

Jag har verkligen ingen bra dag idag.
Får se om det ska ändra sig snart eller???

5 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Det kan väl räcka med adventsljusstakar i fönstren då...enbart för mysfaktorn när det är så mörkt ute?

Paula sa...

hmm...men vaffe har jag julpyntat i alla år då? jag har ju aldrig haft några barn.
Fast det är väl för att jag är som ett själv så jag måste få ha jul =)

Doris sa...

Aj, aj, låter inte så roligt ... Men du är verkligen suverän på att göra tjusiga vinter/julbilder, måste komma ihåg att titta in en dag och spara hem !
Har suttit och läst på lite hos dig ( du är så duktig på att blogga ! ) och nu har jag en liten fråga; Har Robin blivit pappa !? Läste att han varit på föräldrarmöte på dagis ? Jag "tappade" ju bort dig så länge att mycket kan ha hunnit hända ;-).
Önskar dig en bra vecka, kram.

Camilla sa...

Samma här. I år blir det inte mycket som kommer fram. Det får bli stakarna och julgranen. Men några tomtar blir det inte i år.
Det blir nog jul ändå ;)
Kram!

jacessan sa...

Det börjar ju bli lite av en tradition faktiskt att du inte vill julpynta när det närmar sig. Men man måste ju inte det om man inte vill :) Att fira jul är ju inte obligatoriskt :)