tisdag 29 november 2011

paket med posten...

Jag fick ett paket igår med posten.
Det var smink från ett företag som heter Millyx och först blev jag lite glad ,
för jag trodde att någon skickat till mig, som present.
Men...så såg jag att där även låg en faktura !??!?!
Visserligen bara på 79 :- , men ändå.
För jag har INTE beställt något !

Sen kom jag på att:
Jag var ju med och skulle tävla om....vad det nu var
och man skulle svara på "några frågor", som visade sig vara en bappiljard idiotiska frågor,
så jag klickade på det röda praktiska krysset och sket i det bara.
För frågorna bestod av t.ex:
Dricker du helst rött eller vitt vin?
Svarsalternativen var:
Rött
Vitt
Jag dricker inte vin
.
Jag bockade ju naturligtvis i den sista, eftersom det är lika med kattpiss, för mig.
Och det dricker jag inte heller.
Sen var nästa fråga:
När du köper vin, köper du i prisklass:
67-120 kr
120-200 kr
200-250 kr
.....typ
Och eftersom jag inte betalar någotdera, så klickade jag inte i  något av alternativen.
Då kunde man INTE GÅ VIDARE ?!?!?!?!

Samma sak med dessa batningspiller.
Skulle du vilja gå ner i vikt, med hjälp av "Mirakulösabluffpillret?"
(
Nja, riktigt så stod det inte, men det är i princip detsamma)Och svarsalternativen var ungefär...liiite överdrivna då...
"Ja tack, skicka mig en massa skräp."
"Ja, men jag vill först läsa lite mer om ointressant info."
Nej tack, jag behöver inte gå ner i vikt.

Och jag klickade ju det sistnämnda, eftersom jag inte lider av övervikt.

Då kom nästa fråga..
Kryssa i följande alternativ av vilket piller du helst vill testa
=o|
 ?!?!?!?!?!?!..men asså..HAAAAALLÅÅÅÅÅÅ!!!!
JAG VILL INTEEEE!!!!!!
Änniväjjs...nu har ni lite koll på hur det var
och det var alltså en bappiljard av liknande idiotfrågor
och jag klickade som sagt var ner hela skiten, för jag blev så less.
Orka sitta och svara på sånt, för nån jävla grej, som jag hittills klarat mig utan..Nä tack.
Sen tänkte jag inte mer på det.

Någon dag senare började telefonen ringa.

-Ja, hejsan, du har deltagit i en enkätfråga på internet om Omega 3 och vi skulle vilja skicka dig ett startpaket av krill olja som hjälper till att förebygga ...bla bla bla ...
Man blir helt stum först och sen får jag tillbaka talförmågan.
- Jaaaa...men jag klickade i NEJ rutan...missade ni det helt?? eller fattar ni inte alternativet?
Och så har det sen fortsatt.
Sen kom då detta paket igår..från Millyx
Jag skrev ett mail till dom, lite blygt och försynt och med en stor ödmjukhet.

Hejsan personalen på Millyx.

Jag har fått sänt hem ett paket innehållande div, skönhetsprodukter.
Jag vet inte vad ni har för problem med er läskunnighet ,då ni skickar grejer , fastän jag klickade i NEJ TACK rutan !!!!!
Hoppas ni har någon som fattar vad jag skriver nu, eller behöver ni en kinesisk tolk, då varorna tycks komma därifrån ???
Avslutar OMG oönskad prenumerering!

Och jo,,,sminket kommer från Kina, med text på kinesiska.
Och det är någon produkt där som jag inte vet vad den ska vara till, mer än att det står clean
på den , vilket ju är rengöra...men rengöra VAD???
Mig veterligen kan det vara till toa stolen eller vad fan som helst?!?!
Jag kan nämligen inte kinesiska!!!
Och sen är det något puder...i LILA?!?!!??!
Vem fan vill vara LILA i plytet??
Bara det bevisar ju att det INTE är jag som beställt!!
Jag använder aldrig ens puder, vilken färg det än är!!!
Sällan smink över huvudtaget, faktiskt.

Nä..det här är typiska såna där "kärring grejer"/tävlingar , som gör mig vansinnig!
Skicka en massa skit till folk, som man inte ens vill ha !!
Och tror dom att dom ska få betalt för skiten ??
Men GLÖM DET!!!!
Då får dom komma och hämta det, för som sagt var.
Jag har INTE bett dom skicka det hit!

2 kommentarer:

Ann sa...

Herregud alltså... det låter heljobbigt. Lila puder..vem vill ha det !! Jadu livet är inte lätt, inte nog med att vi har krämpor, sedan skall vi se ut som clowner i plytet ;)).
ha det gott vännen.
Kram

♥ Babbi sa...

Men vilka idioter...dom anser kanske att ditt "visade intresse" var en klarsignal för att bomba dig med sitt skit. Släng ner skiten i en påse och skriv deras adress sen slänger du det i brevlådan utan frimärke. Eller har du gamla paketet kvar så släng i det och tejpa och skriv åter till avs.