onsdag 30 november 2011

Snöfritt och lite annat pladder.



Go förmidda.
*
En Onsdag idag har vi och jag sitter i morronrocken än.
Kajsa ligger i mitt knä och spinner, efter att ha varit duktig och "rensat" ur reklamkorgen.
Hon missade bara poängen med att lägga dom i soppåsar,
så dom ligger utspridda runt köksgolvet. :o/

Likadant igår...jag tänkte städa lite och Kajsa fick för sig att tömma sopor.
Såååå..då gjorde hon det......på golvet!!!!
Hon slet ut skräp ur min sopkorg här under databordet och jobbade som sjutton.
Då kände jag bara att: -  Jag städar en annan dag, när Kajsa är klar med sitt... :o))

Så idag ska jag göra ett nytt försök då,
för igår tog jag istället itu med tvätt, som jag också ska fortsätta med idag.

Jo, jag fick ju ett svar igår från Millyx att jag hade godkänt avtal med som och bett om att få varorna hemskickade....Så jag skrev tillbaka och begärde en kopia på det.
Jag tycker det är MYCKET märkligt, då jag inte ens hört talas
om företaget, förrän jag fick paketet i förrgår ?!?!
Jag skrev även en förklaring på , var det kan komma ifrån och att jag vill att det ska åtgärdas
å det snaraste och att jag kan sträcka mig så långt som till att betala det dom skickat,
men inga fler försändelser...
Det stod nämligen att man måste ta emot 3 paket, innan man kan avsluta prenumeration.
Godtar dom inte det, då betalar jag inte nästkommande och skickar dom en julstrumpa!!!!
(se bloggen nedan)
För nu har jag försökt gå halva vägen var och vara snäll , trots allt.
Det är ju snart Jul och allt.
Men mig jäklas man inte med HUR mycket som helst. ;o)

Jaaa...så avslutningsvis...
Den lilla snön som kom är borta igen, för vi fick plusgrader och regn igår.
Så nu är det svart som i en kolgruva , utan belysning, igen om eftermiddagar/kvällar.
Det snålas ju in på elström, även här, ute på gatlysena.
Så ska man gå ut, då får man allt ha med sig ficklampa, så man ser vägen till nästa gatlampa,
några 100-tal meter längre bort.

Japp..det får vara allt av ointressant info, så länge.
Nu ska jag få på mig kläder och gå ner i tvättstugan och stoppa in en tvätt.
Sen städa lite och hoppas att Kajsa hittar på nåt annat...
Som att ligga och tvätta sig och sova...så som snälla katter gör ;o)
Men..jag tvivlar på att hon tycker detsamma...
Oftast samtycker hon mest olika. :o|

På återskrivande!

4 kommentarer:

Night Lady sa...

Halloj Disa..
Nu såg jag att du har en följa grej så jag lade till mig..Och dina bloggar ja du skickade dom bara ut smink till dig utan att fråga alls vad skumt..

Men det där med omega tre och allt vad det är är jag så less på och janne får från postkod lotteriet varje vecka nästan.. brev och reklam han är så less..

Önska dig nu en fin dag så hörs vi hoppas ni har snö vi har inte sett en enda snöflinga ännu..
Kram Nicki

anise sa...

Hejsvejstjena..
Hittade din underbara blogg för nån da sen...och har knyckit lite mallar av dej...gulligt att dela med dej..ang.skickade paket som man inte beställt..STÅ PÅ DEJ!!!Det finns så rackarns mycket lurendrejare nu förtiden..ger dom sej inte tycker jag att du ska skicka di FINA JULSTRUMPA TILL DOM med en RIKTIGT SAFTIG FAKTURA!!!
Kram på dej
Anita

Marianne sa...

Den katten kan du skicka hit för jag behöven nån som hindrar från att fara runt med dammtrasa och hink,tsss! Det andra fattar jag inget av så jag nöjer mig med att lämna en kram å hej...Hej så länge :-)

Marianne sa...

Läste in mig om paketet! Avskyr sånt,brrr! Själv är jag jagad av folk som påstår att jag kryssat för om barnböcker.Det VET jag att jag inte har gjort.Hoppas det löser sig smärtfritt för dig iaf. Kram!