onsdag 16 november 2011

teapåsar på rymmen och "sann kärlek".



Happ...då kör vi rond 2 med förkylningen då.
För nu kommer den ångandes igen, med allt det jag hade sist,
bortsett feber och lunginflammation, ...än så länge..
Peppar, peppar och lite chilikrydda också för säkerhets skull...
ja va fanken,, vi tar lite curry och vitlöks salt också...
Man kan aldrig få för mycket krydda...ibland.
*
Och det där vintervädret lyser med sin frånvaro , för idag har vi + 5 grader varmt igen.
*
Jag har gläntat lite på persiennerna och det ser faktiskt inte så tokigt ut ändå,
med fönstren, nu när jag putsade dom...så länge inte solen lyser.
Och det gör den inte idag, så då får det vara lite mer glep i dom.
*
Robin har varit förbi här på förmiddagen, efter att han och Johanna varit på
föräldramöte med Wille på dagis.
Personalen där hade bara gott att säga om det lilla trollet. :o)
Robin tog ledigt hela dagen, eftersom han även hade en bokad tid för tatuering och där är han nu.
*
Kajsa blir mer och mer säker på sig själv här och hittar på nya ställen att "hänga runt" på.
Nu kommer hon t.ex upp på vägghyllorna jag har i köket.
Tidigare hade hon en av pelargon krukorna till "trappa",
men dom har jag flyttat bort, för hon trampar liksom inte bara på krukan,
utan hela plantan och jag tycker personligen inte att platta pelargoner är så där jättesnyggt.
Så jag tänkte att det är bäst att rädda dom med !

Snabb är hon också, den lilla rackaren.
Vi satt och fikade mackor med tea igår kväll, jag och gubben.
Och Kajsa vill ju så gärna vara med, men det får hon inte.
Kommer hon för nära, så blåser jag henne i ansiktet och det gillar hon inte så där särskilt.
Väl medveten om det också, så tar hon hellre Benke då,
som inte läser av henne lika snabbt.
Och pang bom hade då Kajsa Benkes sked , med teapåsen, i munnen.
Benke hann hugga tag i skeden, men påsen fick Kajsa.
Och snabbt som ögat drog hon iväg ut i köket och Benke efter.
Han fick skrattandes tag på henne till slut i hallen,
där hon försökte hinna in under byrån.
Hon är lite för tjock nu, för att slinka in lika fort som för en vecka sen.
Jag satt kvar i soffan och skrattade , medans jag lyssnade på gubbens jakt efter teapåse/katten. :o))
Tur han fick den i alla fall , för teasump är inget jag vill ha utspritt på golven. ;oP

Vi har dessutom samma känslor för varandra , jag och Kajsa..tror jag.
Jag blir ibland alldeles galen när hon är så där söt och drar i mina glasögon och "pussar" på mig.
Då vill jag bara bita henne...
Hon känner nog likadant för mig...när jag pussar på henne...
..bara det att hon GÖR det!! Hon biter mig...
Och ibland väldigt hårt ! Det är nog äkta kärlek tror jag.. /:o}
Varför skulle hon annars göra så?? ;o))
*
Japp..det var allt för nu..
Jag ska nämligen ta och göra den dagliga hushålls städningen!
Men först...Mera kaffe!

1 kommentar:

jacessan sa...

hahaha så mysigt! som Mozart... en mattjuv :)