söndag 18 december 2011

4:e Advent...

Söndag och den 4:e Advent idag.

Igår var jag och gubben och hämtade Robin och Johanna från stan.
Robin sover här och Johanna hos sin pappa.
Dom ska till Göteborg idag, med tåget som går vid 19-tiden.
Så vi ska köra dom till stationen.
*
Jenny och Jonas bjöd oss på middag !
Grekisk Pytt fick vi och det är så hiiiimlarns gott, när dom gör det!
Länge sen vi år det också, så det passade ju som bra som bröllops
gåva till oss...jag som hade migrän mest hela dagen också och inte orkade göra många knop.
*
Idag är ju dagen då Jenny är beräknad att föda.
Vi hade ju spått att hon skulle få tidigare den här gången.
Med Celia gick hon ju över nära 2 veckor.
Fast än så länge har det inte kommit någon bebis.
Jag berättade för Benke härom dagen, när han kom på lunch att, Jenny varit förbi och druckit kaffe med mig... -Jaha, och hon har inte fött än?? frågar han.
-Nej , inte än , på hela natten, svarade jag. - Men, hon är nu lat, säger Benke då !!! :o))

Jag hade hoppats att det skulle komma igår, så vi fick ett till barnbarn som bröllops present.
Men men,,middagen fick väl duga då. ;o)
*
Nu ska jag ha , mera KAFFE!!!

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det hade inte varit dumt med ett barnbarn på bröllopsdagen, det förstår jag. Men dom kommer ju inte direkt på betällning dom små... ;)
Kanske blir det en julklapp?
Kram

Camilla sa...

Hmm...visst hade det varit roligt att få ett barnbarn som bröllopspresent. Men du ser..barn kommer inte ut på beställning. Dom kommer då dom kommer ;)
Men en försenad bröllopspresent är ju aldrig fel,det heller ;)
Kram!