lördag 31 december 2011

I vår enkla boning,den sista dagen på året.


Här sitter vi , i vår enkla boning jag och gubben.

Jag har städat och dammtorkat och skurat golv, på förmiddagen.
Och haft att göra med en väldigt obstinat Kajsa, som visat sina fulaste sidor,
så här sista dagen på året till ära.
Tur att hon gav upp , när hon gjorde det, för annars hade hon åkt ut :o))
Klippt hennes klor, tömt kattlådan och bytt till rent.
Sen har jag små polimasat med lite grejs.
Tänt ljus i lyktor också , så det är mysigt.
*
Benke gjorde salladen , som vi ska ha till middagen, för ett tag sen
och jag ska snart gå och sätta fileén i ugnen och så blir det pommes
och ädelostsås till ! Drycken...det blir så glamouröst som Julmust eller Mjölk! ;o)
Sen ska vi slappa i soffan och se tv och bara njuta av lugnet.
Om nu inte Benke går över till grannarna senare.
Som vanligt så har jag ju ingen lust alls, med fester och party,
så jag stannar hemma i vilket fall som helst!
*
Japp...det var lite om vår dag så långt.

Hoppas ni andra har det bra, oavsett var ni är och vad ni gör.
*
Ses Nästa År!

2 kommentarer:

Anki Nilsson sa...

Gott slut på året och ett riktigt Gott Nytt År till Er!!!

Kramiz

anise sa...

Sista Pöööösssen för i år..Ses nästa år..Ha en riktigt skön kväll du skönaste Disa..Är så nöjd efter middagen, så det blir straxt Tv soffan..Grevinnan måste jag se...
Nyårs pöööösss då
Anita