lördag 17 december 2011

överlevde svälten, knappt.


inte gjord av mig.
Morron.

Tänkte berätta lite om gårdagen, eftersom jag ju överlevde.
*
Först på dagen städade jag ur skafferiet och kylen och dammsög av nedre våningen,
samt torkade av golven lite i hall och kök.
Sen kom gubben hem och det började bli dags att göra sig i ordning.
När klockan var dags att åka, körde vi förbi ett par som skulle åka med oss.
Vi kastade in dom i bilen och fortsatte mot stan och kom helskinnade fram till Los Pepes!

Det droppade in folk eftersom och man fick vänta ett tag innan alla kommit.
Slutligen var då alla samlade och en av cheferna tyckte att det kunde vara på sin
plats att alla presenterade sig, eftersom det var väldigt MÅNGA nya ansikten.
Så var och en skulle resa sig upp, säga sitt namn och presentera sina fruar också.
Och vad händer när det börjar närma sig Benkes tur???
JO, hans telefon ringer och JAG får resa mig upp och säga,
-Benke Edlund, Teleporter förare och jag är hans fru Disa!
Och vad tror ni det var som ringde???
Det var jobb...han skulle iväg och JOBBA NU!!!!
Så vi han slaffsa i oss lite av den alternativa spanska julmaten,
och det var gott......eller också inte.
Allting var som kryddat med samma kryddor,
så det var som att få skinka med grillkrydda, revben med grillkrydda, ägg med grillkrydda,
fisk med grillkrydda och ja,,ni fattar va!??!
Fast det var ju en massa annat konstigt med potatis till.
Den enda traditionella julmaten var......JANSSONS FRESTELSE!!!!
............................. :o/ Det tog jag INTE!!!
Men jag åt i alla fall upp dom 7 bitarna jag lagt på tallriken,
av smååååå räkor och nån sorts köttbulle,nån pytteliten bränd bacon rulle,
en rökt LAX, senaps sill ( kände jag ju igen), en potatis och ett ägg....typ.

1½ timme senare var vi redan hemma och då ska tiden att köra dit hämta dom andra ,
samt väntan på alla och köra hem igen, räknas in.
Jaja...vi var då dit och fick dålig mat och trevligt..hann det aldrig bli.

Men det var skönt att ta på pyjamas och kasta sig i soffan.
Gubben kom hem vid 22:30 tiden och vi fortsatte glo på tv:n till efter 00-slaget.
Sen gick vi i säng och fortsatte glo på tv där.
"I mördarens spår" är mycket bättre än spansk alterantiv Julmat!

Idag har vi lördag och jag ska ta en påtår av kaffet.
Sen får vi se vad som händer.

En fin dag till er Alla!

Inga kommentarer: