tisdag 27 december 2011

Tisdagen, den sista av året...



Tisdag har anlänt, den sista av året.
Vilket betyder att vi hade den sista Måndagen igår.
Blev väckt tidigt av en gapande Kajsa , som nog tyckte att jag sovit färdigt vid 5:20.
Tack för den , puckokatt!!!

Igår fick jag äntligen träffa lille Milton då!
Jag har ju inte varit dit ännu, eftersom dom haft lite besvärligt med honom
och ammning och det kändes som att mer stress av besökande , inte skulle göra det bättre.
Men så pratade jag med Jenny igår och det hade blivit bättre,
så dom undrade om vi inte kunde komma.

Milton är så underbart söt.
Sin mammas stora fötter, precis som hon hade när hon var nyfödd.
Fastän dom ändå var väldigt små, eftersom hela hon var så tuppeliten.
Och så är han så jättelik sin pappa, som han såg ut som nyfödd
och man ser dragen även som han ser ut idag.
Sen har han väldigt grova händer.
Ser ut som en liten Karl Alfred, med muskler :o)
De har han nog efter morfar...Benke då, då han också har kort men bred handrygg.
Och handlederna är kraftiga också.
Zero..vovven då..är väldigt förtjust i Miltons fötter och kommer gärna , för att
"smaka" på dom lite nu och då. :o))

Han är så fin , lille Milton. <3

Japp....
Julen åkte ju ut här på Juldagen.
Så idag ska jag sätta igång och städa mer ordentligt.
Funderar på att hänga dom vita panellängderna i v-rummet.
Då blir det svart/vitt där och i köket är det mer vit/svart!
Får väl se hur jag orkar.

Blåser gör det, så det står härliga till.
Och halkigt som attan på gatorna.
Total blankis, så man glider som fram , med bilen och säkert när man går också.
Eller vad det kallas, när man spektaklar fram på ostadiga ben och snorhalt underlag?!
För det är ju inte direkt som att man går då...

Nu blir det mera kaffe, sen städ.

3 kommentarer:

Anki Nilsson sa...

Go fortsättning...
Så mysmys med ett nytt litet barnbarn. Grattis igen till mormorskapet!!

Jul ut jag har knappt släppt in någon, väldigt sparsamt pyntat i år, eftersom vi har så mycket annat att stå i.

Kramiz Anki så här sista tisdagen 2011.

♥ Babbi sa...

Man gliiider fram i halkan..min jul åker ut efter nyåret tror jag, den är ändå slut nu för min del..kanske åker redan innan Nyår utom ljusstakarna. Vem vet...Mys att ni träffat Milton:). Kramen

♥ Carina ♥ sa...

Åh vad mysigt mormor att du fått en liten Milton :)

Märker att det är många som städar ut julen. Tänk vilken förberedelse för denna helg och vips, så är den över...
Kram och ha en fin dag!