torsdag 29 december 2011

Väder, katten och en skinka.

Ja, här kan det passa bra med paraply, i blötsnön, som faller.

Jag bytte gardinerna i vardagsrummet och blidde nöjd.
Det gjorde jag i förrgår....(tror jag det var!?!?!)

Annars har jag inte gjort mer än det vanliga..Städat och sånt.
Fast väldigt sparsamt, eftersom det fortsatta väderväxlandet , fortfarande håller min migrän i ett järngrepp ,så det aldrig släpper helt. Vääääldigt tröttsamt , om någon undrar.

Kajsa, hon har det inte lätt hon inte.
När hon ska tvätta sig vid magtrakten , vid bakbenen,
så är hon så kittlig att hon sparkar sig själv i huvudet och så blir hon liksom "förbannad", för att hon gör det och biter sig själv i benen. :o)) Man kan inte annat än skratta åt stackarn.
Fast hon kämpar på bra med att hålla sin hygien.

Sen har hon satt i system med att "bestraffa oss",
när hon inte får tigga mat. Hon hoppar i tidningskorgen och tuggar på gamla reklamblad, som för att "stöka ner i ditt rum", hänger på stolsryggarna för att få uppmärksamhet, eller låtsas oförhappandes "glida ner" på bordet, biter oss i fötterna om vi ignorerar henne, eller säger -Nej, när hon försöker komma upp på bordet.
Hon sitter också många gånger och "hukar under bordet"  på en stol, sen ser man en tass som kommer upp och försöker få fatt i något, som står nära kanten på bordet...
Eller så biter hon i blommorna som står på blombrädorna, eftersom hon vet att hon inte får det. :o))
Annars gör hon inte sådana saker, inte på det sättet, som när det "vankas människoföda".
Nåja..hon växer ju ifrån det ...hoppas jag.. ;o)) Roligt har man i alla fall åt hennes så "diskreta sätt" att vilja smaka. Ibland får hon det, men inte när hon gör sådär...för då uppmuntrar man ju det beteendet.

Jaaa..det var väl allt jag har att förtälja.
Det blir nog att åka och storhandla igen, inför nyårshelgen. Vilken kommer att bli lugn, med bara god mat.
Som vanligt och precis så , som jag vill ha det.Och det är nog bara jag och gubben här då också.
Vi ska nog köpa en ny skinka, för den vi gjorde till jul, smakade ju sur disktrasa. Så det har ju inte blitt någon skinka alls. Sen blir det väl någon file´och gotter till.

Nu ska jag ta en liten svängom med "Ellen". Sen ska jag vila lite , så jag orkar åka på affären.
Har ju varit uppe sen ca: 4:30 ungefär.

6 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Jo jag vet hur det känns med migge..lider med dig! Du Kajsa kanske INTE växer ifrån det här med "bestraffning"..Larsa är 11 år snart och håller fortfarande på. Om man inte ger honom det han vill ha så börjar han tugga på blommor samtidigt som han sneglar för att se om vi ser det. Eller klättrar upp på min datorhylla som är lite ranglig etc etc...ständigt sneglande. Allt sånt som han vet att han inte får göra...för då får han vår uppmärksamhet och sin vilja igenom. Dom är så full i fan, katter!
Hävv ö najs däj! Kraam

Disa sa...

HAhHAaaa...ja, vilken tur då att Kajsa kommer att bli utekatt så småningom. Man får passa på att äta när hon är ute . ;o))
Kramis tillbaka!

anise sa...

Men stackars Disa..herreminje hur länge ska den där migränen va kvar???Är det det här rackarns Vädret som ställer till det??Men så full i sjutton dom kan vara när det är nåt dom vill ha..Fick mej ett gott skratt..HUVVA för skinka som smakar sur disktrasa..våran är NÄSTAN slut..så här blir det KÖTT till nyår..som vi ska fira själva i år..gubben har SNÖJOUR..verkar rätt lugnt på den fronten just nu..
Kraamem å pössen
Anita

Gunilla Dahl sa...

Här har du verkligen gjort nyårsfint! Och du har det inte lätt med katten, men roligt! Ville bara titta in och säga god fortsättning så här efter jul. /Stor kram

♥ Carina ♥ sa...

Fy vad trist med migrän! Jag lider med dig även om jag inte är drabbad själv så har man ju "vanlig" huvudvärk ibland och det är nog jobbigt. Hur ska då inte migrän vara...

Vad nyårs fint du gjort här :)
Kram

Tina sa...

Den attans migränen du. Jag har haft mej en körare i natt :-( Å det sitter i lite i dag också. Men jag mår mycket bättre.
Ja att ha katt förstår jag kan vara både jobbigt och väldigt kul :-) Dom är som vi människor.
Alla är dom olika :-)
Här blir också en väldigt lugn nyår. Vet inte om Gunnar kommer hem. Men jag hoppas ju men det ser mörkt ut.
Nu får du försöka vila bort migränen. Kramar OM