måndag 23 januari 2012

att banda , eller inte banda...

Japp---jag har städat och tvätten snurrar på.
Men tror ni inte att jag glömde att ställa den på snabbtvätt??
Nu tar det över 2 timmar innan maskinen är klar!!! *typix*

Fick också upp "hissgardinerna" i rumsfönstren...bara banden som fattas...
Men jag funderar om det inte får vara sådär ett tag??
Skönt att slippa insyn utan att alltid ha förpersat...
(För att inte tala om att kunna se hur skitiga mina fönster är,,men det talar jag ju inte om.)


 Fast...då kan jag ju inte ha ljuslyktorna, som ni ser liggandes på bordet...
 hängandes i fönstret !?

Ett annat problem jag har nu är...
Den häringa hyllan, jag gjorde om till Kajsa att klättra i och sova på.




Den är ju gjord av sån där lätt balsaträ.
Så nu, när hon växer och börjar vara tyngre i kroppen..
så vill den välta omkull när hon hoppar i och ur, från fåtöljen ni ser brevid.
Lägga dit en tyngd har jag funderat på,
men den är för vek för några tyngre grejer...
Balsa är ju inte den stabilaste och mest massiva träsort jag någonsin sett.
Mmmm...får nog "gömma bort den" för lilla fröken, så får hon hålla till godo
med klätterstället till vänster i bild.
Annars kan det nog hända en olycka snart.
(syftar på spegeln som hänger där )

Ja...lite har jag ju fått gjort i alla fall och känner mig ganska nöjd med insats.
Så det blir en guldstjärna i boken.
Ähh,,va fanken,,jag tar en till för gardinerna...

Nu fortsätter jag med att fixa till lite till, innan jag blir för lat av att sitta.

Inga kommentarer: